Home

Tuesday, 15 July 2014

Wan Azizah Tidak Layak MB-Peguam UMNO!!

Wan Azizah tidak sesuai dilantik sebagai Menteri Besar dengan alasannya Wanita mengalami uzur Syarie haid khususnya merujuk pandangan peguam UMNO yg kononnya pakar perlembagaan.


Dipetik dari New Straits Times (NST).Seorang Peguam UMNO dilaporkan membuat kenyataan paling bodoh dalam planet bumi dan Admin sikit pun tak terkejut ataupun menjadi berita hairan kerana Admin amat maklum dengan saiz otak macai UMNO.

Dari pucuk pimpinan UMNO hingga akar umbi UMNO sah 100% otak kosong lagilah bodoh tahap gaban..

Bayangkan ada patut dia kata Wan Azizah ada masaalah uzur syarie haid umpamanya, carilah alasan yg budak tadika pun tak akan gelak guling2,

Wan Azizah tu lahir tahun 1952 sekarang umur dia dah berapa...ada haid lagi ke? korang kira sendiri berapa umur Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail.


Dari pucuk pimpinan UMNO hingga akar umbi UMNO sah 100% otak kosong lagilah bodoh tahap gaban..

 
Apa punya tahap kebodohan UMNO nih ye.. so jom gelak guling2 sama UMNO..


Jika Anda ingin terus melihat generasi mendatang didominasikan species bodoh ataupun semua rakyat negara ini terus dibodohkan UMNO teruskan menyokong UMNO utk 100 tahun lagi,atau anda enggan melihatnya lagi anda perlu berkata good bye UMNO/BN forever.

Thursday, 10 July 2014

Anak Ulamak UMNO x berakhlak Islam!!!

"ANAK-ANAK SAYA SEMUANYA MASIH BELUM BERKAHWIN"-Dato Seri Jamil Khir (ulama tersohor UMNO)

*Katanya majlis pertunangan.. Pertunangan lebih daripada nikah.. "mempelai" adalah pasangan Nur Zuhijah Zulkifli & Kapten Mohamad Syauqi Jamil Khir.. Selamat Pengantin Baru yer! Korang jangan gini plak..


 Dalam Islam bertunang bukanlah lesen utk rapat merapat mcm tu dan BERTUNANG BUKAN LESEN UNTUK DUDUK RAPAT-RAPAT! 

APA KATA MENTERI AGAMA KITA PEJUANG UTAMA HUDUD??!  Rasanya Bila anda menyokong UMNO je,hilang semua akhlak2 Islam dalam pergaulan lelaki dan perempuan..

Apa yang ummat Islam Malaysia harapkan lagi kepada Ulama-ulama UMNO utk meminpin ummat Islam Malaysia dalam membawa kita kearah yang diberkati Allah menuju kesyurga?

Beginikah pemimpin islam  yang kita inginkan untuk membimbing kita?.Terutamanya ulama UMNO.Adakah pemimpin begini akan dipilih sebagai pembimbing kita, atau mujgkin kita akan terus menyokong UMNO/BN utk 100 tahun lagi,adakah kita rela dan suka jika pedoman dan tauladan kemunafikan ummat Islam bertahkta di setiap ummat Islam Malaysia.apabila pemimpin negara kita cakap tak serupa bikin?
Anda nilailah sendiri


(Pemimpin Islam Contoh konon PIRAHHHHHHH)@admin

Wednesday, 9 April 2014

UMNO Parti Kampungan(peruntukkan jalan dari MOF)

Satu Persoalan dibangkitan oleh seorang macai UMNO berkenaan "jalan kampung" di tempatnya di pendalaman negeri Kedah yg tidak berturap.Menurut katanya beliau malu nak mengadu kepada "Pokok Sena" iaitu YB Dato Mahfoz maklumlah Dato Mahfoz tu kan dari PAS,elaun YB Dato Mahfoz pun Dibayar dengan duit rakyat.takkan dia nak buat jalan dengan duit pusaka mak bapak dia kan?

Bukan itu yang aq nak ceritakan disini.bukan juga perihal wakil rakyat dari PR tidak disediakan peruntukkan lazimnya sepertimana wakil2 dari UMNO/BN,tak kisahlah,dah terbiasa dah dengan perangai dajjal UMNO/BN sekian lama.

Disini aq nak muatkan Kenyataan dari Menteri Kewangan tentang peruntukan pembinaan jalan-jalan di Persekutuan Malaysia

Berikut adalah kenyataan Menteri Kewangan:

Pemberian Penyenggaran Jalan Raya Negeri (MARRIS) adalah dibuat mengikut peruntukan Perkara 109(1)(b) Perlembagaan Persekutuan yang bertujuan untuk membantu Kerajaan Negeri menyenggara jalan-jalan negeri. 

Asas Pengiraan bagi pemberian tersebut adalah sebagaimana yang diperuntukkan di Bahagian 2 Kesepuluh Perlembagaan Persekutuan. Namun demikian, ianya telah dikaji beberapa kali oleh Majlis Kewangan Negara berdasarkan kepada keperluan semasa dengan asas pengiraan terkini adalah sebagaimana persetujuan Mesyuarat Majlis Kewangan Negara Tahun 1989 yang mengambilkira perkara-perkara berikut:

a) Panjang dan lebar jalan;

b) Kekerapan aktiviti penyelenggaran;

c) Kos bahan semasa;

d) Kos sewaan loji semasa;

e) Indeks harga pengguna;

f) Jumlah pembakaran minyak bagi loji-loji;

g) Jumlah pekerja dan kadar gaji pekerja; dan

h) Jenis permukaan jalan.

Tiga (3) jenis jalan yang layak menerima pemberian ini adalah seperti berikut:

a) Jalan yang mencapai mutu minimum;

b) Jalan substandard iaitu jalan kawasan perumahan kos rendah, jalan lorong belakang, jalan kampong dan jalan pertanian; dan

c) Jalan sehala di pulau dentinasi pelancongan.

Pemberian ini disalurkan terus oleh Kementerian Kewangan kepada Kerajaan Negeri berdasarkan jumlah yang diperakukan oleh Ibu Pejabat Jabatan Kerja Raya bagi jalan-jalan yang berdaftar di dalam “Malaysian Road Record Information System” (MARRIS)


Hanya orang kampung je masih bersama UMNO tidak seperti orang bandar,sedihnya...

Tuesday, 8 April 2014

Satelit Malaysia Tiungsat/Razaksat Berpuaka Di Orbit!

Malaysia Amat berbangga dengan pelancaran dua buah Satelit ke orbit.Bangganya hanya utk seketika cuma,kini Satelit2 tu berpuaka sepertimana cybertrooper UMNO dialam maya,"puaka" yang tidak bertuan,yelah nak pulang ke bumi Melayu tiada jalannya,nak berada disana tiada siapa inginkan...maka puakalah dulu kini selamanya disana.

Antara Satelit kita yang menelan kos ratusan juta tu: (sengaja tidak mensionkan nilainya dengan tepat)

1-Tiungsat sempena nama burung yang pandai berkata-kata tapi haram tak tau apa yg dikata (mcm UMNO)

2-Razaksat sempena nama Bapa kepada Perdana Menteri kita.



Dengan kos ratusan juta,aq tak ulas pun kepada syarikat mana di campakkan wang ratusan juta tu..harap jgn kata khas utk segelintir golongan elit UMNO ye..

jgn dedahkan..berharap sesangat jgn dedahkan biar Rakyat Malaysia terutamanya Orang2 melayu yang menyokong UMNO terus tak tau,buat apa nak bagitau kt diorang,bukan diorang nak terima pun,otak mereka tak bleh proceed apa2 pendedahan,otak mereka dah mati dengan Jubo Sayfool.

Dua Satelit kita yang dibanggakan tu iaitu Tiungsat dan Razaksat tak berfungsi hanya terawang awangan di orbit tanpa sebarang fungsi atau lebih tepat ia gagal beroperasi,malah ianya telah ditamatkan perkhidmatannya..

Jgn diucap soal untung atau rugi,Penyokong UMNO peduli apa semua tu..janji poket diorang dah masyuk...

Bagi kita rakyat yang bertanggungjawap pasti kecewa dan sedih dengan kehilangan wang kita di orbit begitu sahaja..

Artikel "berpuaka" ini ditulis berdasarkan laporan yang dibentangkan di parlimen pada 24 oktober 2011
 
UMNO/BN pelingkop harta rakyat dan negara..PRU14 kita pakat2 tolak mereka

Memali:Menteri kata jangan buka aib,eh tau plak dosa pahala?

gambar hiasan
~Menteri kata jangan buka aib!!!! bila kena batang hidung tau plak diorang nih dosa dan pahala yang mendajalkan/membohongi rakyat sendiri,sebangsa,seagama pandai pulak berbicara soal pahala dan dosa.munafik betul pemimpin- pemimpin UMNO.~admin

"Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Shahidan Kassim hari ini menjawab isu pendedahan bekas timbalan perdana menteri Tun Musa Hitam berhubung peristiwa Memali dengan memberi nasihat bahawa Islam melarang umatnya membuka aib orang lain.

Katanya, Islam menggalak individu supaya menutup aib orang dan individu yang melanggarnya dianggap berdosa.

Bagaimanapun, setakat ini belum dapat dipastikan sekiranya beliau menujukan nasihat tersebut kepada Musa supaya tidak mengaibkan Tun Dr Mahathir Mohamad, yang menjadi perdana menteri semasa peristiwa itu berlaku.

"Dari segi moral, tutup aib orang, Allah akan tutup aibnya di diakhirat. Saya ingat, kalau hebat macama mana sekalipun, sebagai orang Islam, elakkan dari dedah aib (orang) dan sebagainya,

"Perbuatan itu daripada fitnah atau memgumpat. Kita kena pakai, itu undang undang Islam tak berubah. Mengaibkan orang hukumnya berdosa.

"Perhati-hatikanlah. Janganlah kebebasan bercakap mengurangkan pahala kita," katanya ketika menjawab satu soalan tambahan oleh Mohamed Hanipa Maidin (PAS-Sepang).

MP berkenaan meminta beliau menjelaskan sama ada maklumat baru yang didedahkan Musa dianggap sebagai kebocoran maklumat.

Beliau merujuk kepada pendedahan Musa akhir bulan lalu bahawa ketika peristiwa Memali meletus pada 19 November 1985, Mahathir berada di Kuala Lumpur.

Musa, yang sering dipersalahkan atas kejadian yang menyebabkan kematian 14 orang awam dan empat anggota polis itu, turut menjelaskan dalam acara forum berkenaan bahawa beliau bukan pemangku menteri ketika peristiwa Memali.

Mengulas lanjut, Shahidan (BN-Arau) dalam jawapannya hari ini berkata pihak yang membocor maklumat kerajaan rahsia besar atau rahsia bakal berdepan dengan tindakan undang-undang bawah Akta Rahsia Rasmi.

"Saya percaya jika bekas timbalan perdana menteri atau menteri, mereka tahu risiko yang mereka hadapi, melanggar Akta Rahsia Rasmi, ada hukumannya.

"Tak kira siapa. Kita nak tengok apakah maklumat tersebut termasuk dalam kategori bawah Akta Rahsia Rasmi," katanya.


sumber~mkini~

Saturday, 5 April 2014

Perhimpunan Derita Rakyat Baling 2.0

Gambar Himpunan Derita Rakyat:Baling 2.0 Petang Tadi

saksiakan siaran langsung ceramah himpunan malam ini dihttp://www.ustream.tv/channel/amantvlive




Friday, 4 April 2014

Program "Malam Cinta Rasul UMNO/BN" adalah Dhirar!!

Baik Program ataupun Masjid jika dibuat bukan atas dasar ketakwaan ianya adalah DHIRAR,kisah dhirar yang kita boleh buat perbandingan disini bilamana Rasulullah SAW sarankan.

Ketika Rasulullah SAW berhijrah ke Madinah, beliau merasakan pentingnya membangun rumah ibadah yang dapat digunakan umat Islam bersama-sama. Oleh sebab itu, ditemani para sahabat, Rasulullah membangun masjid pertama dalam sejarah Islam yang kemudian dikenal dengan nama masjid Quba’.

Sebagaimana digambarkan oleh para sejarawan, Masjid Quba’ memiliki arsitektur yang sangat sederhana. Dindingnya terbuat dari tanah liat, tiang dan atap dari pohon dan pelepah kurma serta hanya berlantaikan tanah. Ketika kaum Muhajirin berniat memugar masjid tersebut Rasulullah menolaknya.

Walaupun secara lahiriah masjid Quba’ sangat sederhana namun Allah menyebut masjid ini sebagai masjid yang dibangun atas dasar ketakwaan sejak awal berdirinya. Sementara orang-orang yang berada di dalamnya adalah orang-orang yang selalu membersihkan diri mereka (QS. Attaubah [9]: 108).

Setelah masjid Quba’ berdiri dan menjadi pusat kegiatan umat Islam mulailah orang-orang munafik merasa tidak tenang atas persaudaraan yang erat di kalangan umat Islam. Mereka lantas membangun masjid Dhirar yang bagus di Madinah untuk memecah belah persaudaraan dan melemahkan persatuan umat Islam.

Allah melukiskan motivasi dibalik didirikannya masjid Dhirar tersebut dalam firman-Nya: “Dan (di antara orang-orang munafik itu) ada orang-orang yang mendirikan masjid untuk menimbulkan kemudharatan (pada orang Mukmin) dan karena kekafiran-(nya), dan untuk memecah belah antara orang-orang Mukmin, serta menunggu/mengamat-amati kedatangan orang-orang yang memerangi Allah dan Rasul-Nya sejak dahulu.” (QS. At-Taubah [9]: 107).

Mengetahui siasat buruk orang-orang munafik, Rasulullah memerintahkan para sahabat untuk meruntuhkan masjid tersebut. Kemudian Lokasi bangunan masjid Dhirar dijadikan tempat pembuangan sampah dan bangkai binatang.

Demikian akhir dari masjid yang didirikan atas dasar kemunafikan dan niat yang tidak baik, niat untuk memecah belah umat Islam, melakukan propaganda-propaganda yang memicu permusuhan di antara sesama muslim.

Thursday, 3 April 2014

PAPA GOMO berdepan Hukuman Penjara

By Rafizi
Menteri Pertahanan dalam jawapan kepada soalan lisan saya mengesahkan bahawa seorang yang bernama Wan Muhammad Azri Wan Deris (KP: 830121-03-5019) telah menaiki kapal selam Scorpene pada 9 Disember 2011. Individu tersebut telah bersama-sama wakil media menaiki kapal selam Scorpene bagi tujuan perkongsian maklumat.

Saya bertanyakan soalan itu untuk mendapatkan pengesahan identiti Papagomo kerana umum mengetahui bahawa Papagomo telah menaiki Scorpene atas jemputan menteri. Perkara ini telah disebarluas melalui blog-blog Umno sendiri yang mengesahkan bahawa Papagomo telah berada di dalam Scorpene, malah gambar-gambar tersebut tersebar luas.

Setakat ini, Wan Muhammad Azri Wan Deris telah menafikan sekeras-kerasnya bahawa dia adalah Papagomo. Jawapan Menteri Pertahanan kepada saya mengesahkan bahawa Wan Muhammad Azri Wan Deris adalah Papagomo kerana umum mengetahui bahawa Papagomo berada di dalam kapal selam Scorpene.

Pengesahan ini mempunyai beberapa implikasi undang-undang terhadap Wan Muhammad Azri Wan Deris.

Semasa memberi keterangan di dalam kes saman Dato’ Seri Anwar Ibrahim terhadapnya, Wan Muhammad Azri Wan Deris telah menyatakan bahawa dia tidak pernah berada di dalam kapal selam Scorpene. Jawapan Menteri Pertahanan telah mengesahkan bahawa Wan Muhammad Azri Wan Deris telah berbohong kepada mahkamah.

Ini adalah satu kesalahan di bawah Seksyen 193 Kanun Keseksaan iaitu kesalahan memberi keterangan palsu kepada mahkamah. Kesalahan ini boleh dijatuhkan hukuman penjara 7 tahun dan merupakan satu kesalahan yang boleh ditahan (arrestable offence).

Oleh itu, saya dan YB Surendran akan membuat laporan polis terhadap Wan Muhammad Azri Wan Deris atas kesalahan di bawah Seksyen 193 Kanun Keseksaan pada hari Selasa 8 April 2014 supaya tindakan segera diambil terhadap Papagomo.

Saya ingin melihat sama ada pihak polis akan mengambil tindakan menahan Papagomo serta merta di bawah Seksyen 193 dan mahkamah mengenakan hukuman penjara yang sewajarnya terhadap Papagomo.

Saya juga akan memfailkan satu saman terhadap Wan Muhammad Azri Wan Deris atas fitnah di blognya yang mendakwa saya dipecat dari Petronas kerana pecah amanah.

RAFIZI RAMLI
Pengarah Strategi
Ahli Parlimen Pandan

3 April 2014

Teguran Buat Puak Habib Ya hanana

Oleh Tuan Man Al Farisi

Teguran kepada puak2 habib ya hanana

Kepada:
1. Habib Ali

2. Ustaz Fathul 
3. Kumpulan Al-Mawlid

Kami berhusnuzzon terhadap ketulusan hati dan niat antum yg cintakan Ar Rasul.

Namun antum perlu ingat bhw pd zaman Ar Rasul, ada seorang imam sgt tulus tetapi tertipu dgn perancangan jahat munafiqun. Beliau ialah Mujammi' bin Jariah.

Beliau menerima pelawaan untuk menjadi imam di masjid yg didirikan berhampiran masjid Quba'. Beliau hadir mengimamkan solat, memimpin ibadat, mengimarahkan masjid. Dengan harapan niat sucinya diterima Allah, semoga munafiq itu juga akan insaf dan bertaubat setelah melazimi masjid berkenaan. Tidak cukup dengan itu, Ar Rasul SAW turut dijemput utk merasmikan masjid berkenaan.

Namun apa yang berlaku, baginda bukan shj enggan hadir, bahkan tidak mengiktiraf Mujammi ' sbg imam masjid. Lebih dahsyat, baginda Ar Rasul sendiri memerintahkan supaya masjid itu diroboh. Sedangkan masjid adalah rumah Allah.

Masjid semulia2 binaan atas muka bumi Allah.

Namun disebabkan masjid itu dibina atas dasar DHIRAR, maka ia diarah roboh oleh Rasulullah SAW. Ia bukan dibina atas dasar taqwa. Ia adalah perancangan jahat Munafiqun di bawah arahan Abu Amir Ar Rahib untuk menyaingi Masjid Quba ' disamping berperanan utk memecah-belahkan umat Islam.

Justeru antum semua wahai pencinta Ar Rasul mesti faham permainan musuh gerakan Islam. Dalam suasana negara dikuasai oleh penyangak dan perompak, rakyat hidup menderita, harga barangan melambung, harga getah merudum yg kesemuanya berpunca dari penyelewengan para penyangak ini. Pegawai tinggi LGM sendiri mengakui harga getah merudum disebabkan penyelewengan, bukan krn peningkatan harga dunia.

Lantas rakyat merancang protes atas semangat nahi mungkar. Ia dirancang sejak sekian lama utk diadakan di Baling bagi mengambil sempena Demonstrasi Baling 5/4/1974 yg juga berkaitan isu getah. Slps Demo Baling 74' barulah kerajaan nak buka mata terhadap penderitaan keluarga penoreh getah.

Umno melihat himpunan kali ini boleh menggugat kepercayaan rakyat kpd mereka. Lantas dirancang satu himpunan lain yg nampak lebih wara' dan beradab. Diberi nama malam cinta Rasul dgn harapan rakyat akan melihat betapa baiknya himpunan ini dan betapa buruknya himpunan satu lagi.

Lantas dijemput kumpulan salawat, dijemput pak habib, bahkan dijemput pak fathul yg sebelum ini sgt elergik dgn program wirid beramai2 ni.

Maka terlalu zahir dan tersangat nyata majlis salawat bukan dgn niat salawat. Ia bermatlamatkan DHIRAR.

Jika dahulu ada masjid dhirar, maka kini kelihatan ada pula salawat dhirar! Maka amat tidak wajar kalian terlibat dgn perancangan jahat ini wahai pencinta Ar Rasul, wahai silsilah keturunan Rasul yg kami muliakan dan wahai alim muda anak mantan mufti yg hebat. Tempat kalian bukan di sana. Kalian perlu bersama gerakan Islam menentang mungkar sang penguasa.

Ingatlah sahabat ungkapan sang mujahid, Ibnul Mubarak kpd si 'abid, Fudhail bin Iyadh :

يا عابد الحرمين لو أبصرتنا

لعلمت أنك بالعبادة تلعب

من كان يخضب خده بدموعه

فنحورنا بدماء نا تتخضب

Sekali lagi saya pertegaskan, saya sgt percaya keikhlasan antum. Tapi antum akan tertipu dgn keikhlasan itu jika anda tidak faham rentak tari musuh Islam.

Sebab itulah Al Banna meletak AL FAHMU mendahului AL IKHLAS dlm rukun bai'ah.

Friday, 28 March 2014

MENTERI BESAR WANITA PERTAMA MALAYSIA

Wanita dilantik kejawatan Menteri Besar di sebuah negeri dalam Persekutuan Malaysia

Perkara ini berkemungkinan akan berlaku Wanita dilantik menjadi MENTERI BESAR?Ramai kalangan rakyat berpendapat dengan jelas dan menyatakan tiada masalaahnya,melainkan PERDANA MENTERI (KETUA KERAJAAN/NEGARA)

Jika diperingkat Kerajaan kedua dalam turutan persekutuan khususnya MENTERI BESAR sebuah negeri dan bukan ketua negara bilamana rankingnya masih dibawah Perdana Menteri.

Ketua Negara seharusnya lelaki.setiap arahan yang diarahkan oleh PERDANA MENTERI secara RASMI menjadi satu kewajipan ditaati (tak kiralah beridealogis cap apa pun..

Jika ada manusia yang tetap dengan pendirian anggan menerima Ketua wanita,pasti ramai Menteri wanita di negara ini terpaksa meletak jawatan,sebab di bawahnya ada ramai lelaki.

Malah terdapat sebilangan besar KERAJAAN TEMPATAN (kerajaan number 3 dalam persekutuan dipimpin oleh wanita)

Perlu anda tahu dalam Persekutuan Malaysia kita mempunyai 3 buah/peringkat kerajaan

1-Kerajaan Persekutuan.
2-Kerajaaan Negeri.
3-Kerajaan Tempatan.

Sehingga kini telah ada wanita dilantik menerajui Kerajaan Ketiga iaitu Kerajaan Tempatan dan diperingkat kerajaan kedua iaitu Negeri tiada rekod"jika itu pilihan majoritynya utk wanita dilantik menerajui Kerajaan kedua silakan kecuali kerajaan pertama iaitu Kerajaan Persekutuan dan aq katakan "Islam tak benarkan"

Bagi Wanita yang mengetuai sesebuah Kementerian khasnya di negara ini bilangan kakitangan Lelakinya lebih besar dari kakitangan Negeri.


Adakah perlu Menteri di kementerian yang besar itu meletak jawatan.


Rasulullah SAW pernah menegaskan bahwa semua manusia adalah pemimpin.

“Kalian semua adalah pemimpin dan setiap pemimpin diminta pertanggungjawaban atas kepemimpinannya “

Islam mengangkat darjat manusia dan memberikan kepercayaan yang tinggi, karena setiap manusia berperanan sebagai pemimpin.

Diantara masalah yang kerap menjadi bahan perbincangan seputar kesetaraan antara kaum laki-laki dan perempuan yaitu masalah “kepemimpinan”. Islam menegaskan bahwa kepemimpinan ada ditangan kaum laki-laki. Allah SWT berfirman :

“Kaum lelaki adalah pemimpin kaum wanita, karena Allah telah melebihkan sebagian mereka atas sebagian yang lain, dan karena mereka menafkahkan sebagian dari kekayaan mereka ”

Dalam hal ini perkataan “qawwamum” bukan berarti penguasa atau majikan, tetapi dalam pengertian bahwa suami adalah ketua keluarga, sedangkan isteri adalah pemimpin rumah tangga.


DALIL HUKUM KEPEMIMPINAN WANITA SEBAGAI KETUA NEGARA (PERDANA MENTERI)
 

Q.S. An Nisa’ ayat 59

“Hai orang-orang yang beriman taatilah Allah dan taatilah rasulnya dan ulil amri diantara kamu.”

Dalam ayat ini terdapat perintah untuk taat kepada pemimpin dengan menggunakan lafadz “Ulil Amri”. Berdasarkan kaidah bahasa arab bisa dipahami bahwa perintah untuk taat kepada pemimpin yang dimaksud dalam ayat tersebut adalah pemimpin laki-laki. Sebab apabila pemimpin perempuan maka seharusnya menggunakan lafadz “Uulatul Amri”.

2. Hadis sahih riwayat Bukhori

“Tidak akan pernah beruntung suatu kaum yang menyerahkan urusan (pemerintahan) mereka kepada seorang perempuan”


Jgn rosakkan Islam yang sempurna ini.

Jgn jadi mcm UMNO apabila pemikiran mereka disempitkan oleh gua-gua batu.atau istilah melayunya "tempurung kelapa"

Wednesday, 12 March 2014

THEORY MH370 HIJACK?

Midi Basir 

Adakah MAS merahsiakan perbualan antara perisik XXX dengan menara kawalan kepada kerajaan, rakyat malaysia dan seluruh dunia? kenapa nak rahsiakan?? adakah takut sebab kawalan keselamatan terlalu longgar? kenapa setelah sejam lebih pesawat hilang dari radar, tapi mereka masih lagi berkomunikasi dengan pesawat?? apa isi perbualan mereka??

2) radar untuk tujuan komersial tidak secanggih seperti untuk tujuan ketenteraan.. maka radar jammer dari pasar gelap sudah memadai untuk "menghilangkan" pesawat dari radar di menara kawalan subang

3) setelah "menghilangkan" pesawat dari radar, pesawat patah balik untuk ke destinasi XXX (destinasi ini saya tidak pasti di mana), pesawat terus berlegar di ruang udara malaysia, iaitu di kawasan banjaran titiwangsa selama sejam lebih sambil masih lagi "berunding" dengan menara kawalan..

4) kenapa pertahanan malaysia tidak dapat kesan pesawat itu ketika berlegar di udara banjaran titiwangsa? kerana di situ pertahanan udara kita paling lemah..

5) rundingan dengan menara kawalan gagal setelah 2 jam lebih.. perisik XXX putuskan hubungan dengan menara kawalan di subang.. perisik XXX terus menerbangkan pesawat ke lokasi XXX

6) saya gunakan istilah "perisik" kerana hijacker ini bukannya pengganas, tapi seorang perisik dari negara XXX (antara kuasa besar dunia).. sebab itulah sehingga sekarang tiada pengakuan dan tuntutan di media massa.. semua rundingan adalah secara tertutup antara pemimpin negara kuasa besar..

7) ketika pesawat bergerak ke lokasi XXX, perisik tiba-tiba menukar laluan, dan pesawat didapati terbang di selat melaka, menuju ke utara (thailand).. ketika ini, radar pertahanan udara malaysia dapat mengesan kehadiran pesawat asing ini (kerana pertahanan udara malaysia di selat melaka adalah lebih baik dari di pantai timur dan banjaran titiwangsa)..

8) tetapi pihak pertahanan masih lagi clueless tentang rampasan ini, kerana pihak menara kawalan TIDAK PERNAH MEMAKLUMKAN KEPADA KERAJAAN DAN KEMENTERIAN PERTAHAAN

9) pesawat terus menuju ke thailand.. thailand dapat tahu dan terus memaklumkan kepada seluruh ketenteraan mereka, termasuk pangkalan udara milik amerika di thailand (lokasi rahsia)

10) ketika pihak thailand cuba menghubungi pesawat MAS tersebut, perisik XXX cuba menipu dengan mengatakan pesawat mereka tersesat..jet amerika cuba intercept dan tembak pesawat, tetapi perisik XXX cuba berunding dengan amerika dn thailand

11) ketika rundingan di nanning, kerajaan malaysia TIDAK TAHU MENAHU pasal ini.. rundingan hanyalah melalui negara XXX, YYY, ZZZ dan mungkin beberapa negara lain

12) pihak MAS baru maklumkan kepada umum pesawat MH370 hilang setelah benar-benar pesawat itu disahkan tidak mendarat di beijing (jam 7 pagi lebih).. kenapa lambat sangat nak sahkan MAS?? kamu ingat perampas itu main-main ke??

13) ketika ini barulah kerajaan malaysia maklum dan seluruh dunia gempar dengan berita ini.. akibat kurangnya maklumat dari pihak MAS (pesawat tiba-tiba hilang, tak ada sebarang petanda) maka kerajaan mulakan SAR agak lambat..

14) saya tidak pasti sampai bila baru pemimpin negara malaysia dimaklumkan perkara sebenar oleh negara XXX,YYY dan ZZZ.. DS Najib cuma mengikut arahaan dari negara XXX, YYY, dan ZZZ untuk kumpul keluarga mangsa, cari di situ, cari di sini, buat itu buat ini.. tapi rasanya sekarang mereka sudah dimaklumkan..

15)TIADA APA-APA YANG BERLAKU DI LAUT CINA SELATAN.. tiada.. semua penemuan kononnya debris, tompokan minyak, claim dari navy negara XYZ kononnya dah jumpa bangkai dll adalah..... saya tidak pasti dan tidak berani nak buat andaian.. yang pasti negara2 kuasa besar dah hantar armada ketenteraan mereka di kawasan yang kononnya tempat pesawat terhempas

16) malaysia serta negara lain yang "tak tahu apa-apa" meneruskan usaha mencari.. ketenteraan kita BARU PERASAN mereka pernah kesan satu pesawat asing di selat melaka (adakah saya yang ingatkan mereka hahahaha) maka mereka terus membuat pencarian di selat melaka, kerana andaian mereka di situlah kali terakhir malaysia mengesan pesawat itu

17) ketika jet amerika hampir memintas pesawat MAS di thailand, perisik XXX berunding dengan negara amerika agar "melepaskan" pesawat itu dan memaklumkan pesawat itu adalah pesawat komersial dan mengandugi 200 lebih penumpang 19) amerika bersetuju, mungkin ada yang pelik mengapa USA boleh bersetuju dengan mudah.. ini kerana perisik itu BUKANNYA PENGGANAS tetapi dari negara XXX.. pihak amerika memaklumkan kejadian ini kepada negara XXX, dan negara XXX mengesahkannya..pada mulanya amerika demand pesawat itu mendarat di thailand, tetapi akhirnya terpaksa akur permintaan perisik XXX untuk mendarat di nanning.. kenapa nanning?? saya belum mahu hurai lebih lanjut..

18) dipendekkan cerita, ketika mendarat di nanning, sepatutnya pendaratan MH370 di nanning dirahsiakan, tetapi terbocor juga oleh beberapa orang pegawai lapangan terbang yang tidak dimaklumkan terlebih dahulu tentang pendaratan cemas ini serta MISI RAHSIA negara XXX.. akhirnya cerita pendaratan pesawat MH370 di nanning berjaya diputarbelitkan sebagai hoax

19) apa isi rundingan?? mengelakkan PERANG DUNIA KETIGA

20) ketika rundingan, negara XXX mengugut untuk melancarkan perang dunia ketiga seandainya misi mereka ini dibocorkan.. negara YYY, ZZZ dan beberapa negara lain (saya yakin malaysia tidak terlibat dalam rundingan ini) terpaksa bersetuju

21) jadi, apakah sebenarnya tujuan pesawat itu dihijack?? sebenarnya hijack itu hanyalah backup plan dari perisik XXX seandainya identiti dan operasi beliau berjaya dikesan oleh perisik dari negara lain yang turut sama berada di dalam pesawat tersebut.. semalam saya ada dedahkan salah satu nombor passport perisik iaitu YA3189197, nama pemilik passport ini ialah luigi miraldi, tetapi didapati passport ini adalah passport curi (cepat sungguh negara mereka tutup cerita)

22) saya ada terbaca berita dari china, di mana ahli keluarga cuba hubungi telefon bimbit salah seorang penumpang pesawat, dan berjaya, tetapi tidak diangkat atau disahut.. ya, memang la, sebab pihak negara XXX lupa nak off henset mamat tu setelah dirampas..

23) (imaginasi saya sahaja) - pada mulanya, pihak yang berunding berusaha untuk cari jalan untuk tutup cerita rampasan ini untuk kepentingan bersama.. mereka cuba membawa ahli keluarga terdekat penumpang untuk berunding di satu tempat rahsia (kemungkinan di nanning).. antaranya, mungkin penumpang yang terlibat terpaksa dipalsukan kematian mereka, dan pihak yang berunding akan cuba untuk membuat seolah-olah pesawat itu benar-benar telah terhempas, tetapi banyak kali kantoi.. banyak kali mereka terpaksa trik balik statement..

24) insyaAllah, sama-sama kita doakan mereka semua masih hidup Mmg dr awal kes hijack Sebab Ukraine dgn Russia tgh berperang Dlm pesawat tu ada 2 org Ukraine, seorg Russian Pengaruh cina dperlukan russia 


TERKINI 
Ada beberapa aspek berbangkit dlm isu MH370 
1)2 pasport hilang berprofile tinggi dlm bidang askar/ ketenteraan.
 2) 4 org China yg mempunyai kepakaran dlm bidang kimia and biologi expert di dalam pesawat. 3) 27 anak Malaysia yg berada di dalam pesawat adalah dari syarikat motorola yg expert dlm it and communication.
 4) Boeing 777 sebelum bertolak ke beijing baru kembali dari Pakistan. 
5) Pasport 2 org yg hilang tidak di report pada interpol. 
6) Semua negara besar telah menghulurkan bantuan kecuali Russia. 
7) Boeing 777 boleh terbang lebih dari 11 jam dan boleh sampai di negara lain kerana perjalanan 777 adalah pada waktu malam yg tidak dpt dijangkau ... 
8) ID Patrik Gomez perlu dikaji dgn lebih terperinci. 
9) MH 370 telah pun dihijack kerana laut sedalam 3km jika crash signal dca masih dapat dikesan.
10) 4 Bilionair China berada di dalam flight tersebut.

ULAMAK UMNO JAMIL KHIR MUNAFIK DAN SESAT.

Menteri di JPM. Dato Seri Jamil Khir dalam satu kenyatannya sebelum ini menyatakan bahawa TIDAK SALAH GUNA KHIDMAT BOMOH!!!

Malah kerajaan mengalu alukan khidmat BOMOH

Apa yang kita saksikan hari ini pelbagai aksi yang boleh diketegorikan lawak edisi sakit perut.Adakah beliau lupa atau buat2 tak tau Mesyuarat Panel Kajian akidah JAKIM pada 22 hingga 23 Nov 2004 telah memutuskan rawatan perbomohan bercanggah dengan akidah islam.

Asal ulamak join UMNO je semua jadi perosak akidah umat islam di Malaysia


Adakah keilmuan seseorang akan terhakis apabila menyertai UMNO,hinggakan tidak dapat membazakan apa yang bercanggah dengan akidah Islam yang melibatkan perkara perkara yang mengandungi unsur-unsur syirik,khurafat serta penipuan.
 

Marilah ummat Islam yang sayangkan Islam,bangsa Melayu malah yang sayangkan negara yang tercinta ini agar tidak lagi memilih golongan yang munafik menjadi pemimpin kita

Allah telah berfirman:
“Bahawasanya, sesiapa yang mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang lain, maka sesungguhnya Allah haramkan kepadanya syurga dan tempat kembalinya ialah ke neraka”. (Surah al-Ma’idah, ayat 72)


Anda mampu merubah dengan menyatakan "Tidak" kepada UMNO/BN dalam mana mana PRK/PRU..

 Anda pasti mampu berubah demi agama,bangsa dan negara.

Tuesday, 11 March 2014

Krisis Air! Bala Allah atau Bencana Alam?

Penghinaan Kalimah ALLAH oleh UMNO
Bala ALLAH atau Bencana Negara?

1-Hutang Negara paling tinggi dalam sejarah Negara RM539B
2-Cuaca Panas berpanjangan.
3-Rakyat Miskin semakin bertambah-rujuk penerima BRIM.
4-Krisis Air Negara

Panik kah kalian?

Krisis AIR!!

a-Pesawah tidak boleh memulakan tanaman PADI atas sebab tiada AIR disalurkan

b-Simpanan Makanan Negara terjejas


c-Hasil Pertanian,PADI,KELAPA SAWIT,GETAH,SAYUR KANGKUNG mengalami pengurangan simpanan makanan negara.

d-Hidro Elektrik tidak dapat beroperasi sepenuhnya atas sebab kekurangan tekanan,KOS menjana Tenaga meningkat dengan mendadak apabila penjanaan beralih kepada Diesel dan Arang Batu.

e-Kesihatan Rakyat terjejas akibat peningkatan suhu dan cuaca panas.

f-Kesejahteraan Rakyat terjejas dengan catuan-catuan Air di seluruh Semenanjung.

g-Peniaga-peniaga kecil akan terjejas dengan drastik akibat krisis AIR

h-Kebakaran akan berleluasa akibat kekeringan,dan Jerebu menyelubungi negara..

i-Kereta,motor akan terus kotor,tiada Air nak basuh!!!!

B Cool?

Sekian TQ

Friday, 7 March 2014

PAS berkongsi kekecewaan bersama keluarga Anwar#,Revolusi Begin

KUALA LUMPUR: PAS akan terus memberikan segala bentuk sokongan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dan ahli-ahli PKR, serta seluruh penyokong Pakatan Rakyat dalam meneruskan rayuannya ke Mahkamah Persekutuan sehingga keadilan dapat ditegakkan dan kezaliman dapat diruntuhkan.

Demikian ditegaskan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dalam satu kenyataan sebagai mengulas hukuman bersalah terhadap Anwar oleh Mahkamah Rayuan dalam kes liwat II, hari ini.

Berikut kenyataan penuh beliau.

Parti Islam Se-Malaysia (PAS) sungguh terkejut dan ingin merakamkan kekesalan yang tidak terhingga terhadap keputusan Mahkamah Rayuan dalam proses penghakiman yang begitu tergesa-gesa menjatuhkan hukuman bersalah terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam rayuan pendakwa terhadap Kes Sodomi II pada hari ini.

PAS dan kalangan rakyat awam sudah tentu bertegas bahawa prinsip keadilan mestilah bukan sahaja ditegakkan dengan penuh telus dan bermaruah, tetapi ianya mestilah dapat dilihat ditegakkan dengan prosesnya yang begitu teliti, cermat dan berlaku adil mengikut prinsip undang-undang yang bebas.

Apatah lagi sekiranya kita merujuk kepada sistem keadilan perundangan Islam yang menekankan bahawa sedikit sahaja keraguan dalam proses perbicaraan itu sudah cukup untuk membebaskan seseorang yang didakwa.

Prinsip keadilan sebegini tidak dapat dilihat dalam kes yang menimpa Datuk Seri Anwar Ibrahim. Ini dengan sendirinya akan berterusan menghakis keyakinan rakyat terhadap sistem keadilan dalam negara kita ini.

PAS berkongsi kekecewaan ini dengan anggota keluarga Datuk Seri Anwar Ibrahim, terutamanya isteri beliau Datin Seri Dr Wan Azizah yang juga Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam menghadapi ujian yang sangat berat ini.

PAS akan terus memberikan segala bentuk sokongan kepada beliau dan ahli-ahli PKR, serta seluruh penyokong Pakatan Rakyat dalam meneruskan rayuannya ke Mahkamah Persekutuan sehingga keadilan dapat ditegakkan dan kezaliman dapat diruntuhkan.

#‎revolusi‬ ‪#‎reformasi2‬.0 Bermula Stadium Kajang 7/3/2014

Kenyataan Media
7 Mac 2014

Solidariti Buat Anwar Bermula di Stadium Kajang Malam Ini (7 Mac)

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dengan ini meminta orang ramai untuk turun bersolidariti buat Anwar Ibrahim yang terus dizalimi, dengan menghadirkan diri ke Stadium Kajang malam ini.

Stadium Kajang mempunyai kapasiti yang luas untuk mengumpul seramai yang boleh bagi menunjukkan sokongan padu rakyat demi keadilan yang telah dicemari.

Jelas sekali hukuman yang dikenakan terhadap Anwar adalah satu konspirasi mengikut skrip yang telah ditetapkan, apabila dengan sengaja tarikh penamaan calon N25 Kajang dilewatkan secara luar biasa.

SAMM juga menggesa semua pihak bertenang dan jadikanlah perhimpunan di Stadium Kajang malam ini satu detik permulaan perlawanan baru menentang penindasan yang tidak berkesudahan. Penjelasan dan arahan gerakan akan dikeluarkan malam ini, justeru semua harus mengombak hadir.

Malam ini adalah malam penting buat rakyat Malaysia. Semua pimpinan Pakatan Rakyat dan NGO juga dijemput bersama-sama dengan rakyat bagi penyusunan massa dan gerakan.

Jumpa semua di Stadium Kajang malam ini. Tunjukkan kepada aparat pemerintah bahawa rakyat menolak kezaliman dan penindasan terancang sepertimana yang telah diperlakukan terhadap seorang Anwar Ibrahim!

che'GuBard
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia

‪#‎revolusi‬ ‪#‎reformasi2‬.0

Monday, 3 March 2014

UTUSAN MALAYSIA FITNAH LAGI~JAMBATAN KEDUA~LGE

UTUSAN MALAYSIA Menipu lagi rakyat Malaysia,LGE mungkin akan mengambil tindakkan menyaman Akhbar keramat UMNO kerana mereka tidak pernah serik dalam mengeluarkan apa yang disebut FITNAH DAJJAL akhir zaman.

Terkini mereka telah melakukan satu fitnah yang menjejas nama baik Ketua Menteri Pulau Pinang seolah-olah LGE dalam cubaan tidak menghormati DYMM Agong.

Admin amat berharap satu tindakkan saman dapat di proceedkan keatas Utusan Malaysia diatas penerbitan tidak bertanggungjawap mereka membuat fitnah yang tiada batasan..jika tiada tindakkan diambil.Admin percaya tindakkan fitnah ini akan dilakukan lagi dan lagi dan lagi sehingga kiamat.

LGE dalam satu kenyataannya dipetik berkata Utusan Malaysia yang menuduhnya tidak bersetuju nama Jambatan Kedua Pulau Pinang ditukar kepada Jambatan Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah.

Malah, katanya lagi, akhbar itu langsung tidak menghantar wartawan untuk majlis gotong-royong ketika beliau ditanya mengenai perkara itu“Ia adalah hak kerajaan Persekutuan untuk menamakannya. Tidak benar sama sekali yang saya tidak gembira jambatan itu mengambil sempena nama Yang di-Pertuan Agong,” katanya

Utusan Malaysia hari ini menyiarkan laporan bertajuk ‘Terima hati terbuka nama jambatan kedua’ yang mendakwa Guan Eng kononnya tidak gembira dengan nama itu kerana ia diputuskan tanpa perbincangan bersama kerajaan negeri.

“Adakah anda ingin saya tambah saman ke atas Utusan. Kini pun sudah banyak (saman terhadap akhbar itu),” katanya lagi.

Pada 1 Mac lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak merasmikan jambatan yang menghubungkan Batu Maung di bahagian pulau dengan Batu Kawan di Seberang Perai yang menelan belanja RM4.5 bilion. Majlis itu turut dihadiri sendiri Guan Eng dan Menteri Kerja Raya, Datuk Fadillah Yusof

PDRM DAN PBT MENGUTIP KEMBALI BRIM~BEWARE~

PBT atau apa yang kita sebutkan Pihak Berkuasa Tempatan lazimnya Kerajaan tempatan di Malaysia merupakan kerajaan di peringkat paling rendah dalam sesuatu sistem kerajaan Ia berkuasa untuk mengenakan cukai yang terhad seperti cukai pintu. Selain itu agensi kerajaan ini boleh menguatkuasakan undang-undang kecil (atau by-laws) kepada penduduk yang berada di dalam kawasan pentadbiran mereka.

Hari ini telah berlaku kecelaruan apabila PBT sepertimana Majlis Perbandaran Sg Petani telah bersama-sama PDRM menjalankan operasi bersepadu dalam menguatkuasakan "Speed Trap" dan lain2 kesalahan jalan raya kepada pengguna,jika sebelum ini tugas2 seperti itu diamanahkan kepada syarikat swasta dan kemudian atas bantahan awam maka tugas tersebut diambilalih sebuah syarikat GLC yang tubuhkan oleh Menteri Kewangan.

Disini amat jelas betapa terdesaknya Kerajaan Malaysia yang mana terpaksa menggunakan semua asset dan jenteranya mengumpul kembali Dana BRIM yang di beri kepada rakyat.apa yang boleh Admin katakan,dimana sahaja Penguatkuasaan seperti tindakkan saman menyaman lebih rakus berbanding sebelum adanya BRIM.

Gambar Diatas menunjukkan seorang Anggota Polis menggunakan Lift milik MPSPK iaitu Majlis Perbandaran Sg Petani Kedah dalam operasi memungut saman terhadap pengguna jalanraya yang melakukan kesalahan.

Pemborosan yang dilakukan Kerajaan baik persekutuan ataupun negeri akan ditanggung oleh semua rakyat.

Slogan UMNO/BN kedah iaitu BN menang Kedah Senang. entah siapa yang senang pun tidak dapat dipastikan.apa yang admin katakan golongan elit berkepentingan UMNO/BN di kedah pasti senang lenang merakus rakyat sendiri.

Berbaloi-baloilah rakyat kedah yang memilih UMNO/BN,yang semakin kaya golongan elit UMNO,kita rakyat semakin hari semakin terhimpit desakkan ekonomi.kos sara hidup.

Jom tolak UMNO/BN selama-lamanya.


Zahid,UMNO/BN Merosakkan Ekonomi Negara~Syiah~

Kempen anti Syiah secara agresif kerajaan Malaysia sejak hujung tahun lalu menjejaskan ekonomi negara sehingga kerajaan kerugian jutaan ringgit selepas Iran yang mempunyai majoriti penganut mazhab tersebut bertindak balas, menyebabkan seorang menteri menghubungi pemimpin PAS, minta bantuan bagi memulihkan hubungan, kata satu sumber.

Pengerusi Biro Antarabangsa PAS, Dr Syed Azman Ahmad Nawawi mengesahkan perkara itu tetapi enggan menamakan menteri yang menghubunginya.

"Memang benar ada menteri hubungi saya untuk meminta bantuan itu," kata Syed Azman kepada The Malaysian Insider ketika dihubungi.

Syed Azman yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Adun Batu Burok berkata, Malaysia mengalami kerugian besar apabila Iran bertindak balas terhadap kempen anti Syiah di Malaysia yang diterajui oleh Umno sebelum ini.

"Petronas mengalami kerugian paling banyak apabila usaha cari galinya di Iran menerima halangan daripada kerajaan Iran sedangkan pada waktu sama syarikat Amerika Syarikat (AS) termasuk Esso dan Conoco sudah mula masuk ke negara itu," katanya.

AS dan negara-negara Eropah mula menjalinkan semula hubungan dengan Iran selepas Hassan Rouhani yang lebih liberal mengambil alih kepimpinan daripada Mahmoud Ahmadinejad.

Sebagai pengerusi Biro Antarabangsa PAS, Syed Azman mempunyai hubungan rapat dengan majoriti pemimpin gerakan Islam di dunia termasuk dari Iran.

Selain beliau, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan timbalannya, Mohamad Sabu juga mempunyai hubungan dengan pemimpin Iran dalam arena politik antarabangsa.

Selain Petronas, turut rugi adalah industri minyak sawit apabila Iran mencari alternatif lain selain Malaysia.

Pada Januari hingga November 2013 sahaja, Iran mengimport 671,384 tan minyak sawit dari Malaysia. Ia menjadikan negara itu antara pengimport utama minyak sawit Malaysia.

Susulan kempen anti Syiah Umno yang dimulakan Naib Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dalam ucapan penggulungannya semasa perhimpunan parti itu tahun lalu dan disambut beberapa pihak lain, Iran mula menyekat dan mengurangkan import minyak sawit dari Malaysia.

Perhimpunan Agung Umno 2013 juga meluluskan usul menjadikan fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah sebagai tafsiran kepada Islam Malaysia dan fahaman Syiah disifatkan sebagai ajaran sesat dan terkeluar daripada Islam.

Penghujung tahun lalu, Ahli Parlimen dari Baghdad, Iraq, Syeikh Jalaluddin Asy-Shoghir, dalam satu ucapannya berkata, kerajaan Malaysia merupakan kerajaan pertama di dunia yang secara rasmi mengkafirkan Syiah.

Katanya, tindakan ini dilaksanakan dengan cara yang amat buruk, namun Kementerian Luar Iraq tidak mengambil tindakan balas berkaitan isu tersebut.

“Kerajaan Malaysia sanggup mengkafirkan majoriti rakyat Iraq biarpun Kedutaan Malaysia tidak diarahkan untuk tampil diberi teguran secara lembut.

"Syarikat Malaysia sedang bergembira dengan meraih pelbagai projek di Iraq dan banyak peluang perniagaan dianugerahkan secara istimewa kepada kerajaan Malaysia.

“Saya tidak tahu bagaimana kerajaan Malaysia boleh sampai ke tahap diplomasi yang hancur seperti ini dan melakukan pelanggaran akidah. Di mana Pertubuhan Negara-Negara Islam (OIC)? Sama ada ini sebuah sikap yang ekstrem atau tidak, tindakan pengkafiran bakal menjurus kepada pembunuhan,” katanya dalam rakaman video di Youtube yang tersebar luas.

Pensyarah Jabatan Hubungan Antarabangsa Universiti Malaya, Prof Datuk Mohamad Abu Bakar, berkata Malaysia harus mencontohi negara Islam di Timur Tengah dalam menguruskan perbezaan mazhab, iaitu penganut mazhab Sunni tidak pernah mendakwa kumpulan Syiah di negara mereka terkeluar daripada Islam.

Mohamad berpendapat, jika Malaysia tidak berhati-hati dalam perkara ini, imej negara akan terjejas dan pendukung hak asasi manusia akan menuduh Malaysia tidak mengamalkan toleransi sesama umat Islam.

Pada 2004, Malaysia di bawah pimpinan Tun Abdullah Badawi menandatangani perjanjian Amman Message di Jordan.

Amman Message merupakan inisiatif daripada pemerintah Jordan pada ketika itu yang memperkenalkan satu deklarasi bagi menjelaskan kepelbagaian mazhab dalam Islam seperti Sunni, Syiah, Ibadi dan Thairi.

"Sesiapa pun yang mengamalkan satu daripada empat mazhab Sunni seperti (Hanafi, Maliki, Shafie dan Hanbali), dua daripada mazhab Syiah (Jaafari dan Zaydi) serta mazhab Ibadi dan Thahiri adalah Muslim. Menggelar mereka orang yang kafir dan sesat adalah sangat mustahil," kata perjanjian tersebut. – 3 Mac, 2014.


CNP~the malaysia insider

DSAI bakal tewas Kajang!

oleh RBA (Sg Petani)

Hari ini hasil tinjauan anggota Red Bean Army dalam satu Kempen BAZIRAN NAZIONALmendapati sambutan orang ramai khasnya pengundi-pengundi dalam DUN Kajang amat menggalakan,perkara ini amat mencemaskan Pakatan Rakyat,terutama Calon PRK Kajang itu sendiri,dalam satu ceramah yang diadakan di kawasan yang majoriti kaum Calon BN,boleh dianggarkan jumlah kehadiran mencecah hampir 20 ribu,malah kerusi-kerusi yang disediakan tidak mencukupi,malah mereka yang mendengar dalam keadaan berhimpit-himpit.

Adakah perkara itu benar?sesungguhnya hanya orang yang bodoh lagi gila hanya percaya kenyataan seperti itu,sesungguhnya kempen2 yang dijalankan oleh UMNO/BAZIRAN NAZIONAL semuanya bertaraf hambar,sunyi dan sepi...yang sudi pergi ke program mereka hanyalah golongan yang terang2 bodoh dan gila sahaja.

Adakah anda bodoh dan gila?jika anda menyatakan YA,silakanlah menghadiri program mereka.

KATAKAN TIDAK KEPADA UMNO/BAZIRAN NAZIONAL DULU KINI SELAMANYA.

TV3 Membodohkan Rakyat Malaysia~PRK Kajang~

oleh Red Bean Army (Sg Petani)

TV3 & UMNO/BAZIRAN NAZIONAL sekali lagi dalam usaha kempen utk menyerang Pakatan Rakyat dalam  kempen PRK Kajang menipu secara terang terangan seolah-olah "Hindu" boleh menjadi ahli PAS!!

Ada ke Patut En .M Thanasegaran di katakan Ahli PAS? nak tergelak pun ada.

Jika benar sudah tentu PAS akan dikenakan tindakkan undang-undang atas sebab pencabulan Perlembagaan Parti kerana jelas dalam perlembagaan parti itu hanya terbuka kepada yang beragama ISLAM!

Adakah Media UMNO/BN khasnya TV3 jenis bodoh atau malas mengkaji fakta bahawa keahlian PAS hanya terbuka kepada yang beragama ISLAM?Jika telahan ini benar maka labelan TV3 suku itu ada benarnya,dari bahan kempen tersebut maka melayu melayu yang menontonnya ternganga dan terloponglah seolah-olah itulah kebenarannya yang sebenarnya.Apa yang boleh Admin katakan itulah Dajjal akhir zaman yang membawa Fitnah ke dalam setiap rumah ummat Islam di negara ini.

Bahan-bahan kempen bodoh dan gila ini hanya berlaku dalam kempen Baziran Nazional sahaja dan tidak berlaku dlm kempen Pakatan Rakyat,bagi Rakyat Malaysia yang bijak,tidak akan sesekali mempercayai apa jua kempen golongan yang bodoh dan gila sepertimana kempen UMNO/BN.

Agak-agaklah kalau nak membodohkan Rakyat Malaysia,Kami yang menontonnya bukan golongan yang buta maklumat sepertimana UMNO/BN sangkakan,hanya orang gila dan bodoh je akan menyokong UMNO/BN dulu,kini selamanya.

Hancurkan Dajjal,penipu,pembohong dari bumi Malaysia tercinta ini dengan menolak atau menyokong UMNO/BN.

Saturday, 1 March 2014

PAPA GOMO cuba meloloskan diri?

PAPA GOMO atau dikenali sebagai Azri hari ini sedang melakukan apa yang boleh disifatkan "Talian Hayat"terakhir dalam usaha menyelamatkan diri dari dikenakan tindakkan saman berjumlah rm850K semua pembaca Utusan masih ingat  dalam kenyatannya dalam  akhbar Utusan Malaysia beliau dengan tegas mempertahankan apa yang kononnya diperjuangkan demi rakyat,malah beliau sanggup berhadapan dengan tindakkan undang-undang.

Hari Ini beliau membuat kenyataan dalam akhbar yang sama tidak mengakui bahawa beliau adalah PAPA GOMO demi menyelamatkan diri dari tindakkan saman berjumlah rm850 ribu.



Malah menggunakan ayat-ayat keramat Peguam VK Lingam dalam melepaskan diri dari kesalahan pengaturan perlantikan hakim suatu waktu dahulu...



Apa yang boleh kita maklumi perkara biasalah jika UMNO yang kita katakan dengan jelas mereka golongan Munafik tulin dan terhebat negara..

Papa Gomo juga antara Bloger yang diberi peluang utk meninjau SubMarine negara..atas kebenaran Zahid Komedi. jadi pengamal media lain jgn nak jelez ye.

Bukti MB UMNO/BN Kedah Tiada Otak

oleh Zulkifli yahaya

Masih ingat tindakan Datuk Seri Mukhriz Mahathir yang memimpin penyokong Umno Kedah berhimpun di Tasik Pedu membantah pembalakan yang dilakukan oleh kerajaan Pakatan Rakyat, sewaktu beliau menjadi pembangkang di kedah dahulu?

Dengan memakai baju T berwarna merah tertera perkataan ‘Pakai Otak Laa’ beliau mengecam kerajaan negeri yang kononnya menebang balak sewenang-wenangnya, sekalipun pembalakan yang dibuat adalah mengikut peraturan yang ditetapkan oleh Jabatan Perhutanan.

Sejurus selepas angkat sumpah sebagai menteri besar, beliau tegas menghentikan semua projek pembalakan di Kedah. Namun selepas lima bulan membuat penegasan, cakapnya sudah tidak serupa bikin. Balak ditebang dengan berleluasa. Lori-lori balak sarat membawa muatan, khususnya di Daerah Sik, Padang Terap dan Baling. Ia kelihatan lebih rancak berbanding di bawah kerajaan lalu. Sebahagian besar aktiviti pembalakan berlaku di laluan TEKIH, iaitu laluan yang sama di mana Mukhriz membantah aktiviti pembalakan di zaman Ustaz Azizan dahulu.

Di celah-celah rakusnya pembalakan di bawah Mukhriz tiba-tiba meletup pula skandal penyelesaian kes saman balak di luar mahkamah yang didedahkan oleh Ketua Pembangkang, Dato’ Ir Amiruddin Hamzah.

Mukhriz terima asakan bertalu-talu agar memberi penjelasan berhubung isu penyelesaian di luar mahkamah yang dibuat oleh Bina Darul Aman Berhad (BDB) yang melibatkan pembayaran sebanyak RM2.5 juta kepada sebuah syarikat pembalakan. Sehingga kini beliau hanya diam membisu. Sama juga dengan isu pembelian kereta mewah kononnya untuk kegunaan Yang Di-Pertuan Agong tetapi diletakkan plet ‘Menteri Besar Kedah’. Apabila tidak mampu menjawab asakan pemimpin Pakatan, Mukhriz mengambil sikap diam membisu.

Isu balak RM2.5 juta ini bermula dengan proses penyerahan tender balak kepada sebuah syarikat pembalakan pada tahun 2006. Syarikat tersebut dikatakan memperolehi tender melalui proses yang amat pelik serta tatacara bukan konvensyional, sedangkan ada syarikat lain yang lebih layak.

Selepas kerajaan negeri bertukar ke tangan Pakatan Rakyat pada 2008, syarikat pembalakan tersebut telah menyaman BDB atas alasan anak syarikat kerajaan negeri itu kerana kononnya telah melanggar kontrak. BDB yangmerupakan anak syarikat Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK) bukan menjalankan perniagaan beterasakan pembalakan telah melantik peguam bagi menguruskan kes saman tersebut.

Selepas beberapa kali perbicaraan dijalankan, kerajaan bertukar semula kepada BN pada PRU 2013 dan secara ‘amat ganjil’ BDB telah menyelesaikan kes ini di luar mahkamah dengan pembayaran sebanyak RM2.5 juta.

Persoalannya, siapa yang membuat arahan supaya penyelesaian di buat di luar mahkamah setelah dibicarakan sekian lama? Adakah arahan itu datangnya dari Menteri Besar selaku Pengerusi Lembaga Pengarah PKNK atau mana-mana ahli lembaga pengarah.

BDB mempunyai asas yang cukup kuat untuk memenangi kes tersebut. Adakah peguam yang membela kes ini termaklum dengan keputusan BDB itu? Terdapat dakwaan bahawa peguam (yang dilantik semasa pakatan) pun tidak dimaklumkan perihal penyelesaian di luar mahkamah itu. Mukhriz kena jelaskan semuanya kerana antara pemegang saham PKNK adalah rakyat Kedah kerana PKNK adalah milik kerajaan negeri Kedah, rakyat berhak mendapat penjelasan setelah RM2.5 juta duit rakyat hangus begitu saja. Ianya duit rakyat, bukan duit poket Mukhriz yang disimpannya sejak kecil.

Di awal pentadbiran Pakatan keuntungan yang dicatatkan sekitar syarikat RM16 juta namun selepas berakhir tahun 2012 keuntungan dicatatkan adalah sebanyak RM30.6 juta. Nampaknya keuntungan dibuat semasa Pakatan dihabiskan oleh pentadbiran BN begitu sahaja.

Ada lagi isu menarik yang berkaitan dengan BDB. Dato’ Amiruddin Hamzah mempersoalkan tindakan Mukhriz melantik bekas CEO Percetakan Nasional Malaysia Berhad, Encik Izham Yusof yang dikaitkan dengan siasatan penyelewengan dalam beberapa buah syarikat oleh Juruaudit Khas Kementerian Kewangan.

Sebelum dilantik sebagai Pengarah Urusan BDB mulai 1 Februari 2014 ini, beliau sudahpun dilantik sebagai Pengarah Bukan Eksekutif Bebas BDB sekitar bulan September 2013.

“Bulan September beliau dilantik, bulan Disember berlaku penyelesaian kes di luar mahkamah.. apakah ada kaitan keputusan yang dibuat dengan masuknya individu ini dalam BDB?” soal Amiruddin yang membuka persoalan baru dalam hubungan isu balak di Kedah.

Buat masa ini Menteri Besar Kedah kena meneliti isu balak dengan sebaiknya kerana itulah isu utama yang diperjuangkannya sewaktu jadi pembangkang dahulu. Nasihat tidak ikhlas yang ditujukan kepada Ustaz Azizan suatu masa dahulu kena digunakan untuk dirinya pula. Pakai otak laa Mukhriz!

Thursday, 20 February 2014

Bukti Tun M Menghina Nabi Muhamad S.A.W

Bukti penghinaan Tun M keatas junjungan Nabi Muhamad S.A.W.Ulama muda UMNO si Fathul Bari nak backup celah mana lagi?apa yg bleh dikatakan asal UMNO je maka rosaklah akidah Islam

."Kita tak perlu berterima kasih kepada Nabi Muhammad malah tak perlu mengagungkan beliau"
Hanya penyokong UMNO yang bertaraf munafik je akan terus bersama UMNO dulu kini selamanya

Penjawat Awam UMNO Langgar Sumpah Jawatan

Peraturan Pegawai Awam (Kelakuan Dan Tatatertib) 1993 telah memperuntukkan sebanyak 13 larangan mutlak dan 7 larangan dengan kebenaran yang
perlu dipatuhi oleh pegawai.

13 Larangan Mutlak,Larangan Atau Tegahan (Mutlak)

1-Melakukan gangguan seksual

2-Menyalahgunakan dadah (mengguna atau mengambil)

3-Menerima atau memberi hadiah/ keraian

4-Menyelenggarakan taraf kehidupan melebihi emolumen dan pendapatan persendirian yang sah

5-Meminjam wang atau menjadi penjamin

6-Terlibat dalam keterhutangan kewangan yang serius

7-Meminjamkan wang dengan faedah

8-Terlibat dalam pasaran niaga hadapan

19-Terlibat dalam cabutan bertuah dan loteri

110-Menerbitkan buku berdasarkan maklumat rasmi terperingkat

11-Menyunting akhbar, majalah atau jurnal

12-Terlibat dalam kegiatan politik bagi pegawai dalam kumpulan pengurusan tertinggi serta pengurusan dan profesional

13-Tidak hadir bertugas tanpa cuti atau tanpa kebenaran atau tanpa sebab yang munasabah

Mereka UMNO sebagai pembuat Dasar Negara,sendiri buat peraturan sendiri langgar,apa bezanya Penyamun menjaga Bank!!!! sukanya hati...

Jadi jgn izinkan UMNO terus memperkudakan dan membodohkan kita semua utk 100 tahun lagi..jauhkan UMNO dari Hidup anda.


Musang diamanahkan menjaga ayam dan itulah UMNO laksanakan sejak kita merdeka.

Friday, 14 February 2014

Kajang/Balingian Menyerlahkan Kemunafikan UMNO/BN

Pada tarikh 27 Jan 2014,seorang ADUN di Selangor mengambil keputusan untuk meletak jawatan bagi memberi laluan kepada Dato Seri Anwar Ibrahim mengisi kekosongan tersebut,maka Media-media UMNO/BN menyerang tanpa henti kononnya ianya satu PEMBAZIRAN! malah Pengerusi SPR yang sepatutnya "berkecuali" juga menyerang barangkali beliau "terlupa" beliau adalah pengerusi SPR yang sepatutnya berintegriti dalam tugas mengawal selia Pemilihan.

Malah Perdana Menteri Sendiri Dato Seri Najib Tun Razak juga menyatakan ianya amat merugihan rakyat.Pelbagai alasan dicipta untuk membodohkan rakyat oleh SPR dan UMNO/BN,dan terkini Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud mengumumkan perkara yang sama iaitu akan mengosongkan Kerusi Balingian untuk memberi laluan kepada Tan Sri Adenan Satem bertanding disitu dan menjadi Ketua Menteri Sarawak yang baru,
 

PRK Kajang yang akan dilangsung kelak menelan kos sehingga RM 1.6 Juta,dan PRK Balingian menelan kos melebihi dari kos tersebut setelah mengambil kira penyewaan Pesawat dan Helicopter untuk membawa petugas dan kertas kertas undi.
Hari ini Media-media UMNO/BN termasuk juga Dato Seri Najib Tun Razak malah Pengurusi SPR sendiri secara automatik "tercekik" air liur mereka sendiri,apabila menyatakan perkara sebaliknya,iaitu Balingan dan Kajang "tidak sama" entah disegi apa yang tidak sama.Taib berundur untuk memberi laluan kepada Adenan dan Lee Chin Cheh berundur untuk memberi laluan kepada DSAI! bagi manusia yang masih mempunyai kebolehan otak untuk memproses maklumat ianya alasan yang SAMA.

Hanya penyokong UMNO/BN yang tiada kemampuan otak untuk memproses maklumat je menyatakan ianya "tidak sama".

Tindakkan yang diambil Tan Sri Abdul Taib Mahmud dan rata-rata pemimpin UMNO/BN malah pengerusi SPR menyatakan ianya tidak merugikan pun.malah tidak dijangka oleh sesiapa.Pihak SPR sendiri pun tidak menjangka akan berlaku PRK Balingian,dan alasan pengosongan tersebut untuk memberi laluan kepada individu lain.

Apa yang boleh dikatakan disini,Pemimpin-pemimpin kita terdiri dari kalangan orang-orang yang munafik terutamanya dari UMNO/BN.tahniahlah rakyat Malaysia yang menyokong,mengundi golongan munafik sebagai peneraju/pemimpin kalian..semoga tindakkan anda diberkati ALLAH hendaknya.

Undilah lagi golongan munafik untuk 100 tahun lagi,.tak sampai sebulan Allah tunjukkan "bukti" kemunafikan pemimpin kalian.bilamana kejap rugi kejap tidak.

ps/Admin sampai hari kiamat tak percayakan golongan munafik.terutamanya UMNO/BN.


(Kajang rugikan rakyat kononnya Balingian tak rugi,agaknya kat Balingian cuma pakai daun kayu je dan bukan RM.)

Sunday, 9 February 2014

Perhimpunan 1 Mei 2014~ KL

Kepada semua rakyat Malaysia yang sayangkan Negara,sayangkan golongan rakyat yang serba kekurangan,dihimpit pelbagai kenaikkan harga barangan,GST,Fuel dan bermcm mcm kenaikkan menggila selepas PRU13.

Jom kita bersepakat membantah tindakkan Gila UMNO/BN selaku pembuat dasar Negara yang tidak mempedulikan akibatnya kepada Rakyat Malaysia.

Saudara Rafizi Ramli dalam satu Ceramahnya mengumumkan Bahawa Pakatan Rakyat akan menganjurkan satu Perhimpunan untuk membantah kenaikkan menggila inflasi seolah-olah tiada kawalan dari pihak Kerajaan terutamanya Penentu dasar negara siapa lagi kalau bukan UMNO/BN.

Friday, 24 January 2014

PERKASA,PEKIDA,PEMUDA UMNO Bakal Dibubarkan?

PERKASA,PEKIDA,PEMUDA UMNO mungkin sudah dibubarkan di negeri-negeri yang ditadbir oleh UMNO/BN kerana pada pandangan Admin tak ada satu pun bantahan,demont rasi atau activity di negeri-negeri UMNO/BN atau boleh jadi kemampuan mereka untuk menjadi golongan munafik hanya di negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat je,

Apa yang amat jelas terang lagi nyata dan hanya orang yang tiada kemampuan otak untuk memproses pemikiran sahaja mendukungi Pertubuhan -pertubuhan tu,bayangkan mereka begitu berani tanpa segan silu memprotes apa saja penguatkuasaan di negeri -negeri Pakatan Rakyat tetapi untuk negeri yang ditadbir UMNO/BN mereka hanya berkurung dalam gua batu seolah-olah menghalalkan semuanya,apa yang boleh disimpulkan bagi mereka yang Haramnya hanya babi dan penguatkuasaan Undang -undang di Negeri Pakatan Rakyat dan tidak di negeri yang ditadbir UMNO/BN. munafik tersohor betul puak ni

Terkini berlokasi di PPR Taman Beringin,Jinjang,KL apa tindakkan mereka?

Sudah pastinya senyap menikus ataupun membabi butakan je..Syabas dan tahniahlah,kami dah agak apa tindakkan korang sebagai golongan Munafik terhebat negara ini

Walau apa pun pada pandangan peribadi admin,siapa saja yang mendiami tanah bukan milik sendiri atau tanpa kebenaran pemunya wajar mengosongkan bila diperintahkan berbuat demikian,tak kiralah siapa atau warna kulit,kalau tanah milik kita ada orang lain bina rumah tanpa kebenaran apa tindakan kita?atau membina gerai ditempat yang tidak dibenarkan,atau pemiliknya/pihak berkuasa bercadang utk membangunkan sesuatu tempat..

Jadi jgn jadi "Bodoh dan Gila mcm PERKASA/PEKIDA dan PEMUDA UMNO.

Anda menyokong mereka bermaksud anda juga bodoh dan gila..

Jika di Penang,PERKASA,PEKIDA. dan Pemuda Umno berlagak seperti ayam jantan dan ayam sabung,tak manis rasanya labelkan mereka mcm babi babi hutan yang menyondol-nyondol.
Tapi kenapa di KL..DBKL nk roboh gerai org2 Melayu ,mereka bertukar jadi ayam betina?ataupun tikus hutan?
Dah nyata dan jelas..perjuangan mereka sebenarnya bukan demi Melayu..tp demi UMNO/BN yang sentiasa menzalimi,menindas rakyat demi mengkayakan segelintir golongan elit berkepentingan perut-perut boroi mereka sahaja.

Malaysia Bapak Diorang Punya,Bagaimana Dengan ALLAH?

 (Segala langit dan bumi adalah milik Allah dan bukan milik hanya satu kaum atau bangsa sahaja.Di negara kita Malaysia ini kaum Majoritynya Melayu mendakwa bahawa tanah ini ini Bangsa Melayu sahaja.Adakah mereka sedar bahawa mereka berpendirian seolah-olah mereka tiada ALLAH yang memiliki segala bentuk kejadian alam ini?
 
Info yang boleh dikongsikan bersama dari Allah kepada hambanya terutamanya MELAYU UMNO yang tak sedar diri seolah-olah mereka dari kalangan DEWA-DEWAAN.)


Oleh Mohd Fadli Yusof
 Kita dicipta sebagai hamba dan khalifah-Nya, agar kita mentadbir alam Tuhan ini mengikut peraturan yang ditetapkanNya, dalam sebuah manual yang diturunkan bernama Al Quran, dengan suluhan petunjuk dan pedoman Rasulullah ﷺ.

لَهُ ۥ مُلۡكُ ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضِ‌ۖ يُحۡىِۦ وَيُمِيتُ‌ۖ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَىۡءٍ۬ قَدِيرٌ

"Dia lah (Allah) sahaja yang menguasai dan memiliki langit dan bumi; Ia menghidupkan dan mematikan; dan Ia Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu." (Al-Hadiid 57:2)

Sabda Rasulullah ﷺ:

تَرَكْتُ فِيكُمْ أَمْرَيْنِ لَنْ تَضِلُّوا مَا تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا كِتَابَ اللَّهِ وَسُنَّةَ نَبِيِّهِ

“Aku tinggalkan kepada kamu dua perkara yang jika kamu berpegang padanya kamu tidak akan sesat, iaitu kitab Allah (al-Quran) dan sunnah Nabi-Nya”. (HR Malik)

Al Quran dan Sunnah Rasulullah ﷺ merupakan peraturan Allah sebagai panduan hidup manusia. Langit, bumi dan segala isinya adalah kepunyaan Allah. Maka Allah jugalah yang berhak membuat peraturan-peraturannya.

Allah sediakan peraturan itu untuk manusia menggunakan dan menjalankannya. Manusia wajib mengikuti peraturan Allah itu. Mereka tidak boleh mengikuti akal sendiri, tidak berhak membuat peraturan sendiri. Peraturan Allah itu, jika tidak dipatuhi dan diikuti, akan hancurlah dunia ini,

ظَهَرَ ٱلۡفَسَادُ فِى ٱلۡبَرِّ وَٱلۡبَحۡرِ بِمَا كَسَبَتۡ أَيۡدِى ٱلنَّاسِ لِيُذِيقَهُم بَعۡضَ ٱلَّذِى عَمِلُواْ لَعَلَّهُمۡ يَرۡجِعُونَ

"Lahirlah kerosakan di lautan dan di daratan akibat dari tangan-tangan manusia." [Q.S. Ar Rum : 30:41]

Itulah yang sedang berlaku dalam dunia hari ini, secara menyeluruh dan sejagat, peraturan Allah tidak dipatuhi lagi. Undang-undangNya dipandang sepi. Tidak diamalkan dari peringkat yang paling kecil (individu), apatahlagi dalam mengatur keluarga, masyarakat, negara, hingga alam sejagat.

وَلِلَّهِ يَسۡجُدُ مَن فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضِ طَوۡعً۬ا وَكَرۡهً۬ا وَظِلَـٰلُهُم بِٱلۡغُدُوِّ وَٱلۡأَصَالِ

"Dan kepada Allah jualah sekalian makhluk yang ada di langit dan di bumi tunduk menurut, sama ada dengan sukarela (tau'an) atau dengan terpaksa (karhan) dan (demikian juga) bayang-bayang mereka; pada waktu pagi dan petang. (Ar-Ra'd 13:15)

Hukum atau sunnatullah yang berbentuk karhan (terpaksa), mahu tidak mahu terpaksa dipatuhi oleh manusia, yang mana jika melanggarnya, risiko atau pembalasannya serta merta. Contoh: Allah tetapkan, kalau nak bernafas, mestilah menggunakan udara. Semua orang menerimanya. Jika ada yang menolak, lalu ingin bernafas menggunakan air, tentulah dia akan lemas. Itulah sunnatullah.

Hukum atau sunnatullah yang beginilah yang telah Allah beritahu dalam Al Quran,

تُسَبِّحُ لَهُ ٱلسَّمَـٰوَٲتُ ٱلسَّبۡعُ وَٱلۡأَرۡضُ وَمَن فِيہِنَّ‌ۚ وَإِن مِّن شَىۡءٍ إِلَّا يُسَبِّحُ بِحَمۡدِهِۦ وَلَـٰكِن لَّا تَفۡقَهُونَ تَسۡبِيحَهُمۡ‌ۗ إِنَّهُ ۥ كَانَ حَلِيمًا غَفُورً۬ا

"Langit yang tujuh dan bumi serta sekalian makhluk yang ada padanya, sentiasa mengucap tasbih bagi Allah dan tiada sesuatupun melainkan bertasbih dengan memujiNya; akan tetapi kamu tidak faham akan tasbih mereka. Sesungguhnya Dia adalah Maha Penyabar, lagi Maha Pengampun." (Al-Israa':17:44)

أَلَمۡ تَرَ أَنَّ ٱللَّهَ يُسَبِّحُ لَهُ ۥ مَن فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضِ وَٱلطَّيۡرُ صَـٰٓفَّـٰتٍ۬‌ۖ كُلٌّ۬ قَدۡ عَلِمَ صَلَاتَهُ ۥ وَتَسۡبِيحَهُ ۥ‌ۗ وَٱللَّهُ عَلِيمُۢ بِمَا يَفۡعَلُونَ

"Tidakkah engkau mengetahui bahawasanya Allah (Yang Maha Esa dan Maha Kuasa) sentiasa bertasbih kepadaNya sekalian makhluk yang ada di langit dan di bumi serta burung-burung yang terbang berbaris di angkasa? Masing-masing sedia mengetahui (menurut keadaan semulajadinya) akan cara mengerjakan ibadatnya kepada Allah dan memujiNya (tasbih) dan Allah Maha Mengetahui akan apa yang mereka lakukan. (An-Nuur: 24:41)

Hukum atau sunnatullah yang berbentuk tau'an (pilihan atau sukarela), jiga disebut sebagai syariat, itulah peraturan-peraturan yang Allah tetapkan untuk manusia hidup dengan selamat di dunia dan di akhirat. Kalau peraturan itu tidak diikuti, nescaya binasa dan terazablah manusia baik di dunia apalagi di akhirat. Cuma hukuman itu tidaklah secepat kilat seperti hukuman melanggar peraturan-peraturan yang terpaksa diikuti (karhan) tadi.

Melanggar syariat Allah bentuk yang kedua ini, akibat buruknya terjadi di akhirat, pada hari hisab. Kalau terjadi juga di dunia tapi lambat, terpaksa melalui proses kerosakan yang lama. Hingga selalunya manusia tidak sedar bahawa akibat melanggar hukum Allahlah terjadinya bencana itu, itulah pada hakikatnya. Misalnya, orang yang makan harta anak yatim, biasa jadi miskin papa, tersisih dan terhina di hujung umurnya. Demikian juga kalau derhaka pada ibu bapa, hukuman terjadi sesudah penderhaka itu sendiri mendapat anak, yang anak itu sangat menderhakainya. Hal ini kadang-kadang tidak disedari sebagai hukuman ke atas dosanya yang pernah menderhakai ibu bapanya.

Begitulah juga terhadap riba, zina, rasuah, sombong, bakhil dan lain-lain perkara haram yang dibuat oleh orang Islam atau kafir. Hukumannya tidak Allah datangkan segera. Sengaja Allah tangguhkan. Supaya dapat dilihat siapa yang beriman dan siapa yang kafir, siapa yang dapat berfikir dan siapa yang tidak mahu berfikir, siapa yang mengambil iktibar dan siapa yang tidak, siapa yang taat dan siapa pula yang derhaka.

ٱلَّذِى خَلَقَ ٱلۡمَوۡتَ وَٱلۡحَيَوٰةَ لِيَبۡلُوَكُمۡ أَيُّكُمۡ أَحۡسَنُ عَمَلاً۬‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَزِيزُ ٱلۡغَفُورُ

"Dialah yang telah mentakdirkan adanya mati dan hidup (kamu) untuk menguji dan menzahirkan keadaan kamu: Siapakah di antara kamu yang lebih baik amalnya; dan Dia Maha Kuasa (membalas amal kamu), lagi Maha Pengampun, (bagi orang-orang yang bertaubat);" (Al-Mulk:67:2)

Orang beriman, kerana yakinnya pada Allah, tidak melanggar segala hukum Allah. Tapi orang yang tidak beriman, tetap menurutkan hawa nafsunya. Mereka menyangka, mereka akan selamat dan bahagia dengan cara itu. Sebab itu mereka berani melanggamya. Mereka tidak yakin bahawa azab Allah bisa datang setiap saat.

Firman Allah SWT:

مَّنِ ٱهۡتَدَىٰ فَإِنَّمَا يَہۡتَدِى لِنَفۡسِهِۦ‌ۖ وَمَن ضَلَّ فَإِنَّمَا يَضِلُّ عَلَيۡہَا‌ۚ وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ۬ وِزۡرَ أُخۡرَىٰ‌ۗ وَمَا كُنَّا مُعَذِّبِينَ حَتَّىٰ نَبۡعَثَ رَسُولاً۬

"Barang siapa yang berbuat sesuai dengan hidayah (Alllah), maka sesungguhnya dia berbuat itu untuk (keselamatan) dirinya sendiri, dan barang siapa yang sesat maka sesungguhnya dia tersesat bagi (kerugian) dirinya sendiri. Dan seorang yang berdosa, tidak dapat memikul dosa orang lain, dan Kami tidak akan mengazab sebelum Kami mengutus rasul. (Al- Israa': 17:15)

Golongan yang menolak hukum Allah (syariat) ini kerana mereka tidak kenal Allah. Allah perkenalkan diri-Nya dan kekuasaan-Nya dalam ayat 2 Surah Al-Hadiid itu, agar manusia ini faham, segala yang di langit dan bumi ini milik Allah, hendaklah digunakan dan diurus mengikut hukum dan peraturan dari Allah.

Kerana itulah, tugas pertama mereka yang ingin menegakkan hukum Allah di mukabumi ini, kenalkan manusia kepada Allah. Bila manusia ini tidak kenal Allah, mana mungkin mereka mahu cinta dan taat kepada Allah. Selalu kita tersalah langkah, perjuangkan dan kenalkan hukum Allah dahulu, sedangkan Allah yang menurunkan hukum itu tidak kita kenalkan terlebih dahulu. InsyaAllah


(Apa yang Admin Boleh katakan,sudah tiba masanya Ummat Islam menolak UMNO/BN dari menyesatkan kita dari panduan Allah.Jangan lagi menyokong golongan-golongan munafik dari terus menyesatkan kita..Anda mampu berubah.)

UMNO/BN MenCapai Minda Kelas Dunia!!!!

oleh Omar Black

 * (GUINNESS WORLD RECORD) *

" PELIK TAPI BENAR "

(KISAH RAKYAT PELIK)
KAMI PASTI & YAKIN !!!
(KISAH RAKYAT PELIK INI , TIDAK TERDAPAT NEGARA2 LAIN , DI DUNIA .
HANYA DI MALAYSIA .

APA YG PELIKNYA ???

ORANG KAYA & BERPENDAPATAN TINGGI , MINTA BARANG PENGGUNA DITURUNKAN HARGA BERPATUTAN -
MACAI YG MISKIN PULA MINTA BARANG DINAIKAN HARGA YG TINGGI .

SEMUA MACAI BN / UMNO YG MISKIN & BERPENDAPATAN RENDAH , TIDAK BERMINAT DGN BARANG MURAH & DITURUNKAN HARGA , DAN MEREKA SANGGUP MEMPERTAHAN KENAIKAN HARGA BARANG, AMAT MARAH , KEPADA PAKATAN RAKYAT YG BEGITU LANTANG MENUNTUT PENURUNAN , HARGA BARANG PENGGUNA YG BERPATUTAN .

DI MALAYSIA - SEMAKIN BYK UNIVESITI - SEMAKIN RAMAI PULA MANUSIA JADI BODOH ? PAKATAN RAKYAT NAK HAPUS PTPTN , TAK NAK , MINAT SUNGGUH NAK BAYAR HUTANG PTPTN , WALAUPUN GAJI /PENDAPATAN MEREKA , TK SAMPAI PUN RM 2.000 SEBULAN .

KALAU SEMUA ORANG BIJAK & PANDAI DI DUNIA INI PUN , JIKA MEREKA SENTIASA , DK FIKIR PASAL OTAK MACAI BODOH NI - MEREKA YG BIJAK INI PUN , BOLEH MINTA MASUK WAD GILA DGN SUKARELA

KAMI PUN NK MINTA MASUK WAD GILA , SEBAB TERLALU BANYAK FIKIR PASAL OTAK MACAI BODOH NI ? APA YG MACAI INI BERKEHENDAK ? TIDAK ADA MANUSIA PINTAR DI ALAM INI YG FAHAM

KAMI RASA , DOKTOR PAKAR SAKIT JIWA TERBAIK DI DUNIA PUN , GERENTI TAK FAHAM . TAHAP PEMIKIRAN & SARAF OTAK MACAI INI .

WAJIB BACA SEGERA !!!

(UTK PENILAIAN)
(SEMUA RAKYAT MALAYSIA YG BERILMU , BIJAK & PINTAR)

KISAH BENAR !!

KISAH KEHIDUPAN !!!
(SEMUA MACAI JAHILIAH, BN/UMNO , MERUPAKAN (VIRUS JENIS MANUSIA PEROSAK) MASYARAKAT & NEGARA .

(1) GOLONGAN VIRUS INI , MASIH BERFIKIRAN , DI ZAMAN BATU & TIADA DIDIKAN UGAMA & AMAT JAHIL & SENTIASA SAJA MENGHINA PARA ULAMA & MEMPERTIKAI HUKUM ISLAM SETIAP MASA .
MEREKA HANYA TAHU, MAKAN /MINUM & TIDUR SAJA DAN HANYA MENGHARAP WANG / BANTUAN , YG DIRASUAH OLEH PEMINPIN MEREKA , YG SENTIASA MENIPU , DIRI MEREKA SENDIRI TANPA MEREKA SEDARI .

(2) GOLONGAN INI , TIDAK PERNAH TERFIKIR ? APAKAH KEGIATAN PEMINPIN YG MEREKA PILIH :- KEBANYAKAN PEMINPIN YG MEREKA PILIH , MEMPUNYAI KEKAYAAN PALING LUAR BIASA DI DUNIA.

(3) PEMINPIN YG DI PILIH ,TERSEBUT, MENDAPAT KEKAYAAN YG LUARBIASA ITU , MUNGKIN TERJATUH DARI LANGIT , SECARA TIBA2 , MEREKA TIDAK PERNAH , AMBIL TAHU , DARI MANA HARTA LUAR BIASA PEMINPIN MEREKA ITU ???

(4) MEREKA TERUS MEMUJA PEMINPIN SECARA MEMBUTA TULI & TIDAK PERNAH TANYA/SIASAT, DARI MANA HARTA PEMINPIN YG BEGITU BYK, HINGGA ADA PEMINPIN YG MEMPUNYAI WANG/HARTA BERJUTA @ BERBILLION RINGGIT, SEDANGKAN GAJI PEMINPIN MEREKA TIDAK LEBIH DARI RM 30.000 SEBULAN ?

(5) MEREKA INI , MMG BODOH , (APA YG ADA DLM FIKIRAN MEREKA ,
BIARLAH PEMINPIN ,BUAT APA2 PUN YG MEREKA SUKA ? MEREKA TAK KISAH LANSUNG ?
JANJI MEREKA DPT AMAT SEDIKIT HABUAN /BANTUAN ,
SAPERTI , BR1M / TR1M / PR1M / SL1M / PR1M / DR1M & MAKAN / MINUM / DPT RUMAH SUBSIDI / NEGARA MASIH AMAN ,

(6) MEREKA TIDAK BERMINAT UTK MENDAKWA SEMUA PEMINPIN MEREKA YG MELAKUKAN KESALAHAN DI MAHKAMAH , DAN HANYA PANDAÑG & MEMBIARKAN PEMINPIN MEREKA TERUS MELAKUKAN SALAHLAKU / RASUAH / PENIPUAN UNDI / PECAH AMANAH MENGIKUT UNDANG2 NEGARA ,

(5) CUBA KITA FIKIR !!!
(SELAGI MASIH ADA GOLONGAN BODOH & BUTA POLITIK INI , SEMUA RAKYAT YG BIJAK DI DUNIA INI PUN , PASTI DITIMPA PELBAGAI MASALAH KEHIDUPAN , TARAF HIDUP , EKONOMI & KESTABILAN SESEBUAH NEGARA .
(6) KAMI AMAT YAKIN , SEMUA ORG BIJAK PANDAI DI SELURUH DUNIA PUN , PASTI TIDAK DPT MEMBERI APA2 ILMU , KPD GOLONGAN BODOH SOMBONG INI , SUPAYA MEREKA INI , BENAR2 FAHAM CARA2 POLITIK , MENGIKUT STANDARD NEGARA2 MAJU DI DUNIA INI .

(7) KAMI AMAT YAKIN , SELAGI ADA GOLONGAN OTAK BEKU DAN TK BERFUNSI INI , NEGARA TIDAK AKAN MENJADI MAJU , MUNGKIN NEGARA JADI BANKRAP DISEBABKAN OLEH :-
PEMINPIN2 YG RAKUS , PECAH AMANAH , RASUAH , BOROS WANG RAKYAT UTK KEPENTINGAN DIRI PEMINPIN , KELUARGA & KRONI DAN . .
. . . SUDAH PASTI MALAYSIA TIDAK DPT BERSAING DGN NEGARA MEMBANGUN / MAJU , SAPERTI JEPUN , KOREA SELATAN , SINGAPURA , CHINA DAN SEBAGAINYA , DAN MALAYSIA SENTIASA KETINGGALAN KE BELAKANG UTK SELAMANYA .

(8) GOLONGAN 40 % INI - TERAMAT MUDAH DITIPU & DI RASUAH DGN WANG/BANTUAN YG AMAT SEDIKIT . . .
. . . . SEDANGKAN PEMINPIN YG MEREKA PILIH , MENIPU WANG & HARTA MEREKA SENDIRI . .
TANPA MEREKA SEDARI , YG MANA , PEMINPIN MEREKA , AMAT BEBAS MENIPU , DIRI MEREKA SENDIRI , HASIL PENIPUAN PEMINPIN MEREKA , MEMPUNYAI HARTA / WANG BERJUTA 2 DAN ADA SMP BERBILLION RINGGIT .

(9) KINI , MEREKA MASIH LAGI , TIDAK TAHU , MEREKA TELAH DI TIPU & DTINDAS , BERPULUH TAHUN YG LALU, TETAPI GOLONGAN MACAI INI , TETAP MEMPERTAHANKAN PEMINPIN YG MENIPU MEREKA . . .
. . . . DAN SANGGUP MEMFITNAH , SESIAPA SAJA YG MENENTANG BN / UMNO PUJAAN MEREKA . .
DIMANA MEREKA ANGGAP HANYALAH BN/UMNO SAJA PEMBERI REZEKI UTK MEREKA SEKELUARGA DAN MEREKA SUDAH LUPA BAHAWA , HANYA ALLAH . TUHAN SEKELIAN ALAM YG MENENTUKAN REZEKI MEREKA .

(10) PEMINPIN YG MEREKA PILIH SENTIASA MENCARI JALAN TERBAIK , UTK MENIPU HABIS2AN MEREKA YG AMAT BODOH INI .
PEMINPIN MEREKA TAHU , GOLONGAN BODOH INI , AMAT MUDAH DITIPU, DGN JANJI2 MANIS DAN PERLU DIRASUAH DGN WANG / BANTUAN YG SEDIKIT SAJA .

(11) SEBENARNYA , (GOLONGAN 40%) INI , HANYA MENIPU DIRI MEREKA SENDIRI , DAN SANGGUP MENGHINA UGAMA ISLAM DAN PARA ULAMA , DEMI MEMPERTAHAN PEMINPIN YG MENIPU /RASUAH , GOLONGAN INI HIDUP DGN PENUH KEPALSUAN DAN KEPURA2AN .

(12) MEREKA TIDAK PERNAH TERFIKIR ? BAGAIMANA PULA ? JIKA ULAMA YG MEREKA FITNAH ITU , BENAR DISISI ALLAH ? MAKA GOLONGAN INI , PASTI MEREKA MENERIMA AZAB ALLAH & KEKAL DLM NERAKA UTK SELAMANYA . . .

(13) GOLONGAN BODOH INI TIDAK PERNAH TERFIKIR ??? TIBA - TIBA MEREKA MATI DALAM KEADAAN KITA SYIRIK, MUNAFIK , FASIQ DAN SETIAP MASA , HINA / MENGHALANG HUKUM ALLAH UTK DILAKSANAKAN !!!

(14) GOLONGAN 40% - ADALAH ANTARA GOLONGAN PALING BODOH DI DUNIA , DALAM MEMILIH PEMINPIN2 BERILMU , BIJAK ,CEKAP , BERSIH , TELUS, ADIL & MERSA RAKYAT .

(15) MANUSIA YG PALING BODOH DI DUNIA , ADALAH MANUSIA YG TIDAK DPT MENILAI , YG MANA BENAR DAN YG MANA SALAH .

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

(1) PERINGATAN :-
ALLAH MAHA BESAR & TUHAN SEKELIAN ALAM .

(10 PEKARA YG MEMBATALKAN SYAHADAH)

1) MENYEKUTUKAN ALLAH .
2) BERSERAH KEPADA MAKLUK (BERGANTUNG NASIB PADA MAKLUK) KONSEP SEBENAR KPA ALLAH TAALA SAHAJA .
3) MENGKAFIRKAN ORG ISLAM YG NYATA ISLAMNYA DAN TIDAK MENGKUFURKAN ORG KAFIR YG NYATA KUFURNYA .
4) YAKIN DAN PERCAYA IDEOLOGI DIBAWA OLEH MANUSIA LEBIH BAIK DARI SISTEM ISLAM .
5) MENCELA NABI SAW DAN SUNAHNYA .
6) HUKUM ALLAH MENJADI SENDAAN DAN GURAUAN .
7) MENENUNG NASIB DAN BERMAIN SIHIR .
8) MEMBANTU ORANG2 KAFIR UTK MEROSAKAN ISLAM .
9) BERANGGAPAN KELUAR DARI ISLAM TIDAK APA-APA .
10) MENOLAK SEBAHAGIAN DARIPADA AL-QURAN DAN MENERIMA SEBAHAGIAN AL-QURAN .

(7 DOSA PALING BESAR DLM ISLAM)

1) SYIRIK KEPADA ALLAH .
2) SIHIR .
3) MAKAN RIBA .
4) MAKAN HARTA ANAK YATIM .
5) LARI DARIPADA MEDAN PERANG DIJALAN ALLAH .
6) MEMBUNUH ORANG ISLAM , KECUALI YG DIBENARKAN MENGIKUT HUKUM ISLAM .
7) MENUDUH/FITNAH PEREMPUAN YG BAIK MELAKUKAN ZINA TAMPA SEBARANG BUKTI YG NYATA .

(" SOMBONG ITU , ADALAH ORG YG BENCI PADA KEBENARAN DAN MENGHINA HUKUM ISLAM DAN PARA ULAMA ")

FIRMAN ALLAH "

" BARANG SIAPA YG TIDAK BERHUKUM DGN HUKUMAN YG DITURUNKAN ALLAH , MAKA MEREKA ITU ORANG - ORANG YANG KAFIR " (AL-MAIDAH - AYAT : 44)


IKLAS DARI : -
Laman :-(sumber)

Wednesday, 8 January 2014

Kedah Bakal Hancur Dek Mukhriz Jika!!

Bina Darulaman Berhad (BDB) mengumukan kepada Bursa Malaysia mengenai perlantikan En Izham Yusoff sebagai Pengarah Urusan Kumpulan BDB bermula 1 Feb 2014, seperti yang dilaporkan dalam akhbar The Star 8 Januari 2014.

Sehubungan itu  Dato' Amiruddin Hamzah menyarankan agar MB Kedah Datuk Mukhriz dapat membuat penilaian semula agar sehingga siasatan selesai supaya Negeri Kedah ini tidak terjerumus kearah kehancuran ekonomi sebagaimana Negara Malaysia tercinta ini.berikut ialah kenyataan Dato' Amiruddin Hamzah kepada Media susulan pengumuman tersebut.

Dari maklumat yang saya perolehi, perkhidmatan En Izham sebagai Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif di Percetakan Nasional Malaysia Berhad (PNMB) akan tamat pada 31.1.2014. Walaubagaimanapun terdapat rasa tidak puas hati terhadap prestasi beliau dari kalangan Ahli Lembaga Pengarah PNMB, pihak pengurusan PNMB serta kakitangan PNMB. Malahan terdapat "ugutan" yang telah dikeluarkan oleh pihak Kesatuan Sekerja PNMB bahawa sekiranya kontrak En Izham dilanjutkan, mereka akan turun berpiket!

Sudah tentu kesemua pihak yang disebut di atas mempunyai sebab kenapa mereka tidak mahu kontrak En Izham dilanjutkan. Antara maklumat yang diperolehi ialah beliau sedang disiasat oleh pihak Juruodit Khas Kementerian Kewangan atas beberapa salahlaku. Pihak kakitangan juga sanggup turun berpiket kerana didakwa beliau mempunyai masalah "public relation" PR yang kronik dengan kakitangan. Kita tidak mengatakan bahawa En Izham bersalah diatas kes-kes salahlaku yang masih dalam peringkat siasatan, namun pihak BDB (atau pihak Kerajaan Negeri Kedah yang merupakan pemegang saham terbesar dalam BDB melalui Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah - PKNK) seharusnya mengambil sikap tunggu dan lihat sehingga diputuskan samada beliau bersalah atau tidak. Ini adalah kerana beliau akan menjadi peneraju utama di BDB dan adalah amat malang sekiranya individu yang tercalar integritinya di syarikat lain diambil untuk mengepalai satu-satunya syarikat kerajaan negeri yang tersenarai dipapan utama Bursa Malaysia.

Saya pernah bertanya kepada YAB MB Kedah (sekitar bulan Jun 2013) tentang kedudukan Pengarah Urusan Kumpulan BDB yang lalu (ketika itu beliau masih berkhidmat serta berjaya meningkatkan prestasi BDB dari keuntungan sebanyak RM16.5juta pada tahun 2007 kepada RM30.1juta pada tahun 2012 dan kontrak beliau hanya akan tamat pada Mac 2015), beliau memberitahu yang Pengarah Urusan Kumpulan tersebut akan diberi notis untuk diberhentikan kerana MB sudah mempunyai calonnya tersendiri dengan visi baru untuk BDB. Namun setelah hampir 7 bulan kemudian baru pengisian jawatan ini dibuat. Saya menjangkakan yang MB mempunyai calon yang "extraordinary" dan mungkin berjaya menarik minat anak Kedah yang berada di luar negara melalui Talent Corp untuk kembali menabur bakti di Kedah. Apakah setelah 7 bulan berlalu, seorang yang integritinya dipersoalkan diambil untuk mengepalai BDB?

Saya juga mendapat maklumat terdapat perkara yang "aneh" berlaku setelah En Izham dilantik menjadi Ahli Lembaga Pengarah BDB dan Pengerusi Exco sehingga BDB hilang hasilnya berjuta-juta ringgit. Saya belum bersedia untuk mendedahkan perkara ini kerana masih mengumpulkan maklumat.

Saya menyeru kepada YAB MB Kedah untuk menangguhkan pelantikan En Izham sebagai Pengarah Urusan Kumpulan BDB sehinggalah dibuktikan tiada kes salahlaku semasa beliau menerajui PNMB. Sudah tentu Negeri Kedah yang berbangga menjadi negeri pertama yang menandatangani Janji Integriti dalam memerangi rasuah dan salahguna kuasa, seharusnya "walk her talk" dengan tidak melantik mana-mana individu yang tercalar integritinya.

Dato' Amiruddin Hamzah
8 Januari 2014