Home

Thursday, 26 February 2015

TGHH,saranan agar memberi laluan kepada tokoh baharu.


Kameel Abuya


KENYATAAN MEDIA

SARAN TG ABDUL HADI BERI LALUAN TOKOH BAHARU ISI KERUSI PRESIDEN, PERKASAKAN MSU JADI MURSYIDUL AM PAS

1. Pas Kawasan Batu menyarankan agar Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang mengosongkan kerusi Presiden pada pemilihan Muktamar Pas ke 61, Mei ini, bagi memberi laluan kepada tokoh baharu untuk mengepalai parti Islam terbesar ini.

2. Saranan ini tidak bermaksud Pas Kawasan Batu mahu mengetepikan beliau dalam arus perdana politik tanahair, sebaliknya mencadangkan tokoh karismatik Pas ini diangkat lebih tinggi mengetuai Majlis Syura Ulama (MSU) sebagai Mursyidul Am bagi mengggantikan murabbi ummah, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat, yang meninggal dunia pada 13 Februari lalu.

3. Sesuai dengan kedudukan Tuan Guru Abdul Hadi di peringkat antarabangsa selaku Naib Kesatuan Ulama Sedunia, menjulangnya sebagai Mursyidul Am adalah sangat tepat, efisyen dan mampu membawa Pas menangani pelbagai isu dalaman, tempatan dan antarabangsa.

4. Pas Kawasan Batu juga bersikap terbuka dalam pemilihan pucuk pimpinan parti yg diizinkan oleh Perlembagaan Pas dan tidak mustahil boleh berlaku pertandingan pada semua jawatan utama termasuk kerusi nombor satu Pas pada pemilihan kali ini.

5. Bagi menjaga keutuhan jemaah dan mengecilkan sikap berpuak-puak yang mula menular ketika ini, maka Pas Kawasan Batu mohon Tuan Guru Abdul Hadi mempertimbangkan saranan ini dan melihat ianya sesuatu yg positif dalam jaringan mata rantai perjuangan Islam yg dibawa oleh Pas.

6. Untuk rekod, jawatan Mursyidul Am Pas diwujudkan pada era kepimpinan ulama, dan Yang DiPertua Agong Pas ketika itu, Haji Yusuf Ar Rawa menjadi Mursyidul Am yg pertama sebaik melepaskan jawatan Yang DiPertua Agong (Presiden) pada masa tersebut.

7. Tempat kosong yg ditinggalkan oleh Hj Yusuf Ar Rawa itu kemudiannya diisi oleh Tuan Guru Dato' Fadzil Mohd Noor sebagai Presiden. Setelah Hj Yusuf Ar Rawa meninggal dunia, jawatan Mursyidul Am diamanahkan pula kepada Tuan Guru Nik Abdul Aziz.

8. Sehubungan itu, Pas Kawasan Batu berkeyakinan penuh, jika diterima saranan ini, kepimpinan Tuan Guru Abdul Hadi mampu memperkasakan MSU sebagai badan yang berwibawa dalam memandu jemaah berada pada landasan yang tepat, progresif, dirahmati dan mendapat limpahan redha Allah SWT.

HAJI ISHAK BIN SURIN
Yang DiPertua Pas
Kawasan Batu, Kuala Lumpur
Tel: 013 3291966

26 Februari 2015

Monday, 23 February 2015

NetiZen,Melancarkan Perang Terbuka Utk UG

NetiZen bermaksud warga Maya,seperti Kami,ketetapan kami amatlah jelas.

Kami warga NetiZen bukan dari kalangan PAS,DAP ataupun PKR,hakikat itu tidak pernah berubah,jika UG beranggapan kami dari kolompok apa yg mereka gelarkan sebagai JEBON,BABI dan sebagainya itu sudah pastinya satu kesilapan yg besar,Kami adalah generasi baru yang inginkan PERUBAHAN..

Adakah UG sedar bahawa KETIKA UMNO KELEMASAN apa tindakkan kalian.dan sekarang kalian berhadapan dengan kami Generasi Baru yang tidak sesekali menyerah dengan mudah sepertimana kalian.Kalian ingin duduk sebaris dengan keparat-keparat UMNO silakan.itu pilihan kalian,dan pilihan kami melancarkan perang terbuka untuk Kalian. -~Admin WB-~


"Ketika UMNO Kelemasan"

Maka UMNO buka pintu pada PKR dengan bantuan Jussof Kalla tapi Anwar menolaknya walaupun ditawarkan jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri, lalu Anwar disumbatkan oleh UMNO ke dalam Penjara.

Kemudian UMNO buka pula pintu kepada PAS dan PAS menerimanya lalu PAS menyerang PKR dan DAP termasuk juga Ahli Parti sendiri dengan mengelarkan PKR dan DAP sebagai BABI juga menggelarkan Ahli Parti sendiri yang menolak UMNO sebagai Syaitan.

Dalam Dunia APARAT Penuh Dengan KEPARAT

Note :
UMNO bukan sahaja musuh Pakatan Rakyat tetapi UMNO Musuh Rakyat.

Kepada mana2 parti komponen dalam PR yang berbaik2 dgn UMNO mereka tetap akan kami tentang sebagai musuh rakyat, tidak kira sama ada mereka mendukung fahaman Sosialis, Demokratik waima Islam sekali pun jika mereka berbaik2 dengan UMNO mereka akan berdepan dgn kami sebagai MUSUH RAKYAT..

Nasihat kami tidak perlu menjual Kalam Tuhan bagi menghalalkan pengkhianatan kalian terhadap perjuangan rakyat bagi menghancurkan UMNO.

Ingatlah wahai APARAT KEPARAT -

Kami tidak memerlukan kerusi empuk serta dewan yang berhawa dingin seperti Dewan PARLIMEN dan Dewan Undangan Negeri juga kami tidak memerlukan gaji serta elaun yang lumayan seperti kalian semua untuk menyuarakan hati nurani dan tuntutan Marhaen.

Kami datang dari Jalan Raya dan Kami akan turun ke Jalan-Jalan Raya..

LAWAN TETAP LAWAN.. -~by Teuku Zacharyah Iskandar-~

Wednesday, 18 February 2015

Pendakwa Raya UMNO Pasti Terkedu,Takut Setengah Mati!!!

KENYATAAN AKHBAR

SAYA SEDIA BERDEBAT DENGAN DATO SHAFIE ATAU KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA DALAM ISU KES DATO SRI ANWAR IBRAHIM

Saya mengikuti dengan penuh minat perkembangan kes Dato Sri Anwar Ibrahim ( DSAI ) khususnya selepas keputusan Mahkamah Persekutuan yang menolak rayuan beliau dan mengenakan hukuman 5 tahun penjara ke atas beliau.

Saya dapati ada suatu yang tidak kena di dalam kes ini kerana meskipun Mahkamah Persekutuan telah menjatuhkan hukuman ke atas DSAI , peguam Dato Shafie Abdullah masih terus mengeluarkan kenyataan termasuk menyerang DSAI di dalam akhbar dan juga yang terkini dalam forum yang dianjurkan oleh Umno.

Berdasarkan laporan media dikatakan Dato Shafie bersedia berdebat dengan mana mana peguam berkaitan isu DSAI ini. Ketua Pemuda Umno Malaysia juga dikhabarkan turut mencabar mana mana pihak untuk berdebat dengan Dato Shafie dalam isu yang sama di samping Umno dikhabarkan juga akan mengadakan program road show bagi menerangkan isu ini.

Saya merasa terpanggil dan insyaAllah bersedia menyahut cabaran Dato Shafie atau Ketua Pemuda Umno tersebut dan bersedia untuk berdebat atau berwacana sama ada dengan Dato Shafie sendiri atau Ketua Pemuda Umno Malaysia berkaitan isu tersebut.

Maka saya berharap jika respon saya ini mendapat respon balas daripada mereka berdua mudah mudahan satu sessi perdebatan terbuka akan diadakan berkenaan isu tersebut.

Bagaimanapun perdebatan tersebut hendaklah diadakan di mana mana Universiti Awam di negara ini dan hendaklah juga dalam masa yang sama disiarkan secara langsung oleh RTM atau TV3 supaya rakyat di negara ini mendapat maklumat secara langsung tentang apa yang dikatakan oleh ahli ahli panel.

Jika Dato Shafie tidak selesa untuk berdebat dengan saya, saya bersedia berdebat dengan Ketua Pemuda Umno Malaysia berkaitan isu yang sama.

Sekian, terima kasih.

MOHAMED HANIPA MAIDIN
AHLI PARLIMEN SEPANG

Monday, 16 February 2015

UG Dalam Dilema

Dilema UG dulu,kini dan selamanya

UG kini walaupun golongan ini yang dipanggil "kelompok UG atau "Unity Goverment" cuba juga mengeluarkan kenyataan atau pendirian yang lebih condong kepada UMNO dan kerajaan Pusat, tetapi Nik Azizlah yang kuat membentengi usaha-usaha ke arah kerjasama itu.

Kadang-kadang disebabkan Nik Aziz yang begitu dihormati dan kukuh pendiriannya itu, kelompok dalam Pas yang terhegeh-hegeh mahu berbaik dengan UMNO turut malu sendiri untuk lebih kerap bercakap soal kerjasama dengan UMNO itu.

Begitulah kuatnya pengaruh Nik Aziz dalam Pas. Beliau bukan saja kukuh dengan pendirian Pas bersama PR, malah tidak pernah goyang keyakinan dengan Anwar Ibrahim sejak daripada awal lagi.

Kini Nik Aziz sudah meninggal dunia dan Anwar pula di dalam penjara. Apakah semudah itu Pas mahu bekerjasama dengan UMNO dan melupakan pendirian yang dipegang Nik Aziz semasa hayatnya?

Tidakkah jika Pas sedia bekerjasama dengan UMNO bererti parti Islam itu mengkhianati perjuangan Nik Aziz selama ini?

Memang UMNO terdesak untuk bekerjasama dengan Pas ketika ini, sebutlah atas nama Islam atau Melayu sekali pun, tetapi hakikatnya kerjasama itu tidak lain ialah menyelamatkan kuasanya yang semakin rapuh.

Pemenjaraan Anwar, selain pengundi muda semakin menjauhkan diri, pengundi bandar, separa bandar dan bukan Melayu juga menjadi semakin kukuh dengan PR atas nama perubahan.

Harapan UMNO yang tinggal hanyalah pengundi Melayu dan luar bandar yang boleh diperkukuhkan lagi jika kerjasama dengan Pas dapat dijadikan kenyataan.

Namun, UMNO janganlah terlalu cepat bermimpi. Walaupun Nik Aziz sudah tiada, pengaruh dan ajarannya tetap kukuh di hati majoriti ahli dan pimpinan Pas sendiri. Tidak semudah menukar baju bagi Pas untuk bercerai dengan PR dan bercanda-candaan dengan UMNO.

Memuji-memuji dan menyanjung pemergian Nik Aziz, termasuk tidak bertanding di DUN Cempaka tidak mungkin menjadikan kerjasama sebagai kenyataan. Lainlah jika UMNO serta-merta menukar perjuangannya kepada Islam dan sepantasnya juga melunaskan royalti minyak untuk Kelantan

Tuesday, 10 February 2015

SEJARAH HITAM DIREKOD DI MALAYSIA 10/2/2015

Saya kekal dengan pendirian tidak bersalah ke atas pertuduhan jelek ini- insiden ini tidak pernah berlaku.

Ini merupakan satu fabrikasi lengkap yang terhasil daripada satu konspirasi politik untuk menamatkan kareer politik saya.

Kalian tidak langsung memberikan pertimbangan sewajarnya ke atas fakta kes yang diketengahkan oleh peguam saya sebermula hari pertama lagi – betapa insiden ini tidak pernah berlaku sama sekali.

Saya mampu memandang ke hadapan, tetapi melihat kepada kenyataan anda hari ini, nyata sekali ia sia-sia. Kelihatan seperti saya diperlekeh sekali lagi sebagaimana yang berlaku di Mahkamah Rayuan, dan ia terus dilakukan di sini selepas kami mengharungi ranjau perbicaraan selama 8 hari!

Bukan satu kebetulan bagaimana Pejabat Perdana Menteri mampu mengeluarkan kenyataan bertulis penuh atas keputusan kalian hanya beberapa minit selepas kalian menyampaikan penghakiman sebelum menjatuhkan hukuman.
Tatkala tunduk patuh pada perintah penguasa politik, kalian telah menjadi sebahagian daripada rakan kongsi dalam jenayah pembunuhan integriti dan kebebasan kehakiman. Kalian telah menggadaikan jiwa kalian kepada syaitan, menukarganti hati nurani kalian dengan keuntungan materialistik dan kesenangan serta jaminan jawatan.

Kalian mempunyai kesempatan terbaik untuk menebus kekhilafan – dengan memperbetulkan kesalahan masa lalu dan meletakkan kehakiman atas paksi yang benar serta mengukir nama kalian untuk anak-cucu kalian kenangi sebagai pembela keadilan yang sebenar-benarnya.
Akan tetapi kalian memilih untuk kekal di sisi gelap dan menenggelamkan moral kalian dalam kancah kepalsuan dan tipu muslihat. Apakah kalian tahu betapa kalian kini sedang bergelumang kekotoran dan penipuan lantas ketidakadilan tersebut akan menyelinap di setiap sudut Istana Kehakiman ini, dan saya bersimpati kepada kalian.

Benar, kalian telah menghakimi saya – dan saya akan, untuk ketiga kalinya, melangkah ke penjara, tapi ketahuilah yang saya sama sekali tidak akan tunduk. Cahaya kekal menyinari saya.
Tetapi kalian yang harus berasa malu tatkala kalian akan dinilai sejarah sebagai pengecut terulung atas nama kemanusiaan. Dengan kedudukan dan kuasa kehakiman yang tinggi, kalian membungkam begitu rendah untuk diperalat oleh penguasa politik.

Mahasiswa undang-undang dan kalangan professor jurispruden akan meneliti penghakiman kalian dan di saat mereka membedah alasan serta keputusan kalian, kredibiliti dan integriti kalian akan dicarik halus. Di saat itu kalian akan didedah sebagai perekayasa yang memakai jubah kehakiman hanya untuk memperlekeh keadilan.

Jangan sesekali kalian lupa, sebagaimana kita semua, kalian juga harus menjawab kepada Sang Pencipta. Kalian harus menjawab kenapa kalian berpaling daripada prinsip-prinsip yang telah kalian lafaz dan sumpah untuk ditegakkan.

Mereka yang datang ke kamar mahkamah perlu menunduk hormat dan memanggil kamu sebagai Yang Arif, tetapi tidakkah kamu tahu bahawa satu hari nanti kamu juga perlu menjawab kepada Yang Maha Arif? Di saat itu kamu memerlukan lebih daripada tunduk hormat untuk menghuraikan mengapa kamu dengan sengaja melanggar perintah Allah melalui Ayat 58 Surah An-Nisa.

Melangkah ke penjara, saya anggap sebagai satu pengorbanan buat rakyat Negara ini Saya telah berjuang hampir seluruh kehidupan saya demi rakyat Negara ini – dan demi rakyat jugalah saya bersedia untuk ke penjara dan menghadapi sebarang bentuk akibat.
Perjuangan saya akan diteruskan, ke mana saja saya dihantar dan apa jua yang diperlakukan ke atas saya.

Kepada sekalian sahabat dan rakyat Malaysia, izinkan saya merakamkan penghargaan jauh dari sanubari saya atas setiap dokongan yang telah diberikan. ALLAH SWT menjadi saksi, saya berjanji tidak akan didiamkan, saya akan berjuang untuk kebebasan dan keadilan dan saya tidak akan menyerah!

ANWAR IBRAHIM
10 FEBRUARI 2015

Kenyataan Media PMO Mendahului Keputusan Mahkamah!!!!!

by Oren Reformis

Aku membantah sekeras kerasnya keputusan pengadilan yang jelas mengenepikan prinsip-prinsip keadilan dan syariah islam. Hari ini Mahkamah gagal berikan keadilan untuk Anwar! Rayuannya ditolak dgn mengenepikan pelbagai isu pembelaan. Ini juga dikategorikan zalim!
Bukti bukan prasyarat, untuk hukum terdakwa. Aneh dan pelik! Hanya di mahkamah M'sia! Antara keraguan munasabah yg diketepikan panel Hakim adalah:

1: Keterangan saksi tak konsisten, tapi diterima bulat-bulat.

2: Barang2 bukti diambil cara tak adil, tidak melalui prosedur yg betul tapi diterima pakai sbg bukti.
3: Sample DNA walau diganggu & tercemar integriti diterima sebagai bukti.
4: Konspirasi pertemuan Saiful - Najib / SAC Rodwan 2 hari sebelum 'kejadian' dianggap tak penting kpd kes.

Dari Buraidah, Nabi SAW bersabda: "Hakim ada tiga golongan; satu yg akan masuk syurga, dan dua lagi akan masuk neraka. Hakim yg akan masuk syurga ialah seorang yg mengetahui apa yg benar dan memberi keputusan mengikutnya (kebenaran itu). Hakim yg tahu apa yg benar tetapi melakukan kezaliman di dalam keputusannya (yg curang & palsu) akan masuk neraka. Hakim yang memberi keputusan antara orang-orang sedangkan ia jahil akan masuk neraka." Hadis Riwayat Abu Daud.

Anwar Ibrahim dizalimi, dipenjarakan 5 tahun. Mesej jelas untuk UMNO-BN.. Kamu boleh penjarakan jasad Anwar Ibrahim 5 tahun lagi. Namun perjuangan pembebasan rakyat dari cengkaman kezaliman akan berterusan. Dia lagenda perjuangan menegak haq merangkumi 3 era kini, ISA 1974-1976, Fitnah I 1998-2004 dan Fitnah II 2015-2020... 

Hari ini aku sekali lagi merasai kesedihan yg sama seperti macam 17tahun yg.lepas.. Ada ramai yg kata hari ini Hari Kegelapan Keadilan diMalaysia.. SILA BETULKAN.. Sebenarnya hari kegelapan yg kamu maksudkan dah 17 tahun kami reformis 98 melaluinya hingga hari ini.. 17tahun...
Seperkara yang perlu kita fahami,kenapa aku sebut ini kezaliman? Mana mungkin Putrajaya boleh keluarkan kenyataan Pej Perdana Menteri sebelum hakim mengumumkan keputusan??? 

Kenyataan itu dikeluarkan media pro UMNO-BN pada 1.25pm. Logik akal lah, pastinya kenyataan tu disediakan dan disemak terlebih awal, bermakna sebelum tengahari. Sedangkan Mahkamah Persekutuan memutuskan Anwar bersalah setengah jam kemudian jam 2.05petang oleh Ketua Hakim Negara, Tun Arifin Zakaria

Apa PM dan Hakim main wassap waktu tu ka?? Inilah dia Malaysia, perkara yg mustahil di dunia mampu untuk dijadikan tidak mustahil diMalaysia.. Hebat negaraku dan para pemerintahnya!

Lawan tetap lawan! We had sworn to take UMNO-BN's down in PKN infront Kak Wan and Anwar's family 16years ago.. Bangkit dan pastikan kali ni UMNO 'lenyap tanpa pusara'!!! 

Perjuangan dan amanat DSAI akan kita bawa dan ajar mereka erti sebuah keperitan pada pru 14 nanti. Perjuangan kita bukan satu kepura-puraan...... REFORMASI!!!

Saturday, 7 February 2015

UMNO TIPU MELAYU LAGI

Penipuan demi penipuan berterusan demi utk meneruskan kelangsungan membolot kekayaan negara,itulah UMNO dulu,kini,selamanya

Adakah pemimpin UMNO sedar penganut-penganut UMNO berhempas pulas,spining sana sini membackup apa yg pemimpin mereka buat,lastly terkantoi sudah dan dengan muka seposen buat mcm tak der apa yg berlaku pun

Adakah ini yang kita mahukan untuk 100 tahun lagi?
Adakah ini yg kita inginkan pemimpin-pemimpin kita terdiri dari kalangan golongan penipu,pembohong demi membolot kekayaan mereka?sedangkan kita berhempas pulas untuk teruskan hidup.

Dari itu,ini kalilah untuk UMNO kekal berkuasa,cukup-cukuplah menipu Rakyat.menipu bangsa sendiri terutamanya bangsa melayu...sedarlah UMNO terdiri dari sebilangan besar Penipu dan pembohong.
Kisah 1MDB sudah terkantoi berbohong. Bulan lepas dengan penuh yakin mengumumkan bahawa dana dari Pulau Cayman telah dibawa balik ke Malaysia. Hari ini CEO 1MDB mengesahkan dana itu tidak akan dibawa balik. lebih pelik  ada orang masih pertahankan 1MDB!kenapa? terselindung dan tersirat bukan.

DANA 1MDB DI PULAU CAYMAN TIDAK DIBAWA PULANG

Hari ini akhbar Singapura, The Business Times melaporkan bahawa CEO 1MDB, Arulkanda Kandasamy mengesahkan wang berjumlah RM3 bilion dari Pulau Cayman tidak akan dibawa balik.Ini bertentangan dengan kenyataan awal 1MDB yang mengesahkan bahawa wang tersebut telah dibawa balik setelah 1MDB dikecam kerana terlibat dalam urusniaga yang tidak telus di Pulau Cayman.

Tindakan 1MDB itu perlu diambil tindakan yang serius oleh Kementerian Kewangan dan Bank Negara Malaysia.Rafizi Ramli sudah berkali-kali mendesak Bank Negara Malaysia mengesahkan sama ada dana itu betul-betul telah dibawa pulang atau tidak.

Kenyataan CEO 1MDB hari ini bukan sahaja menunjukkan pelaburannya bermasalah, lebih teruk ia memberi gambaran bahawa pengurusan 1MDB tidak telus dan menyembunyikan perkara dari rakyat.

Rafizi Ramli juga mendesak supaya satu siasatan segera dibuat oleh Bank Negara Malaysia berikutan pengesahan bahawa dana dari Pulau Cayman tidak kembali ke Malaysia.



KITA TUNGGU DAN LIHAT JE EPISODE SETERUSNYA.

Tuesday, 14 October 2014

Tuan Guru Haji Hadi Awang Wajar Berundur!

Nie Feng

MEMO DEWAN ULAMA PAS KEDAH 2012 KEPADA PRESIDEN PAS.

Salinan memo ini datangnya dari Dewan Ulama PAS Kedah kepada Hj Hadi yang mahukan Ustaz Azizan diganti.

Tapi memo ini dinyahkan sebegitu sahaja oleh Hj Hadi. Beliau terlalu angkuh dengan keputusan sendiri sehinggakan pendapat dan pandangan orang lain langsung tidak di guna pakai. Keputusan sendirian bukanlah perkara baru.

Mengikut RIWAYAT SAHIH sejurus mendapat memo ini, Haji Hadi terus mengoyak, membuangnya dan membakul sampahkan memo itu seolah tiada nilai. Memaparkan betapa barannya beliau di dalam menguruskan kemelut yang berlaku di Kedah.

Segelintir(bukan semua) PAS Terengganu mengalami budaya sindrom kalah terus menerus lebih baik jika pendapat mereka tidak di guna pakai. Sikap tidak berpuas hati di kesemua hal di dalam PAS memuncak sehinggakan orang lain perlu akur hanya mengikut telunjuk mereka.

Sikap asobiyah kenegerian yang dangkal cuba di praktikkan kedalam negeri lain yang memiliki struktur budaya sosial yang berbeza. Cuba singkap kembali budaya Takfiri (kafir mengkafir/lebel-melebel). Sembahyang/Solat 2 imam. Semuanya berpunca dari pemimpin Terengganu.

1985~ Isu CCC yang cuba di perkenalkan oleh Tuan Guru Hj Yusof Rawa/Ust Fadhil Noor mendapat tentangan sengit di dalam Muktamar terutama daripada perwakilan/Jawatankuasa Pas Pusat Terengganu. Tuan Guru Hj Yusof Rawa bingkas mempertahankan tindakan beliau.

1990~ Sekali lagi pimpinan Pas Terengganu bangkit mempersoalkan soal penyatuan Angkatan Perpaduan Ummah bersama Semangat 46 pada ketika itu. Kekuatan daya hujahan Ust Fadhil Noor dan Tuan Guru Nik Abdul Aziz berjaya menyangkalkan desakan mereka.

1999~ Isu ahli bersekutu untuk bukan Islam berada bersama Pas. Pemimpin Pas Terengganu melakukan road show untuk menafikan keperluan kerjasama bersama orang bukan Islam (Non-Muslim). Akhirnya kesungguhan Dr Mujahid Yusof Rawa berjaya di dalam isu tersebut sehingga tertubuhnya Kelab Himpunan Penyokong Pas yang kini bergelar Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP).

2008~ Timbul isu Kerajaan Perpaduan yang cuba di sarankan oleh Presiden PAS Hj Hadi. Beliau sehingga kini cuba untuk membawa keluar Pas keluar dari PR untuk membentuk Pakatan bersama Umno dengan alasan perlunya Kerajaan Islam itu Melayu dan Melayu itu Islam.

Sikap rasis ini bukanlah perkara baru di dalam Pas malah cubaan untuk mengawal minda golongan bawahan mengikut acuan sendiri masih berleluasa. Politik baru harus segar bahawa keperluan untuk menghadapi Umno-BN memerlukan kerjasama pelbagai parti. Ini cuba di nafikan.

Sudah tibalah masanya Hj Hadi berundur sebelum datangnya masa kehancuran yang semakin parah/berluasa di dalam Pas. Pas kini tidak lagi seperti dahulu ketika di bawah pimpinan Ust Fadhil Noor. Hj Hadi sebenarnya telah gagal membuat penyatuan secara berhikmah di dalam Pas. Hanya retak menanti belah.

Hj Hadi Harus Berundur..!!

~ Rakyat Bangkit

Wednesday, 8 October 2014

Transformasi UMNO Untuk Rakyat.


Rapid Bus will operate in Kedah only empty dreams People Planning INFRASTRUCTURE LTD through its subsidiaries RapidBus to expand its operations in the northern region, especially in Kedah expressed a sense of relief to the people, especially the consumer and hopefully the public transportation in this country can be improved at a level better then after depend solely on service Transliner (transnational consortium ltd) and Mara Liner unheard unchanged for decades despite numerous inject funds / allocations from the government. For Kedah State Public transport users in particular really hope the proposed infrastructure for expanding operations through the Rapid Bus kedah can realize in spite of some obstacles. authors have disclosed no attempt to lobby the Minister of Finance by the Wanita Umno chief to expand the proposed Rapid Bus to Kedah is not implemented in order to protect the interests of cronyism Former Minister tersebut.tak have the taste you sure chronically exposed note right. Hereby I would like to express regret when people's interests are ignored in the interest of cronyism tersebut.sesuatu who does not supposed to happen is people expect transparency provisions for the benefit of society as a whole. Representatives now well-pressed with the average cost of living, cost of fuel is hope that the Rapid Bus can operate in Kedah as RapidBus success through RapidPenang operating in Penang with a comfortable majority of people rely on public transportation to move shuttle to the place of work or anywhere. To the knowledge of the reader, for public transport users, especially Rapid Bus (RapidPenang, Odyssey, RapidKuantan) of government-owned companies only charge affordable prices for all low-income people.

MONTHLY PASS for the Rapid Bus For example for Seniors and Students only be charged RM35 per month and unlimited travel! Similarly, ordinary users only charge RM75 per month with unlimited usage and distance. Users may use the Service until the bruising and vomiting . For workers in particular industries Bus drivers, unearned benefits from RapidBus very affordable and most exciting compared existent public transport operators in the country. As a comparison. starting salary of RM900 per month allowance RM30 Intensive day and if more than 24 working days RapidBus add RM50-RM300 intensive to make maximum RM1300 per month RM150 allowance etc. The total amount does not include the overtime (overtime) If the aggregated income RapidBus bus driver hit -RM3000 RM2500 per month In addition other benefits including medical treatment for self and family totaling 12,000 per year through a nationwide panel PMCare. INFRASTRUCTURE Charities also covers all employees Rapid BUS.dengan various employee benefit welfare benefits. writer well-informed Bus Driver operates in Kedah now only receive a daily wage of RM13 per day plus commissions ticket well-not much, and buses dispatcher can categorized museum Where possible it can make a high-income people in this country and out of the poverty line !! especially the bus driver! With this exposure, manual, people can choose to support UMNO MALAYSIA HEAD WOMEN sake kronismenya or with people who expect every penny of government money used for all citizens. (until any more money from the people who have no melted to cronyism hasilnya.sebagai for example, how many people in this country can find beef feedlot !! government issued RM250 million and revenue Zero.)

Tuesday, 2 September 2014

Ke mana PAS mahu dibawa?

 ~Admin,sah mabuk ketum Ustaz nih~atas nama kebebasan bersuara maka admin publishkan~

DR MOHD KHAIRUDDIN AMAN RAZALI

Isu 2 Adun PAS yang menyokong PKR dan DAP berkenaan isu MB Selangor sejak kebelakangan ini benar-benar menjolok kesabaran ahli-ahli PAS yang prihatin dengan adab-adab berjamaah seperti yang dianjurkan oleh Islam.

Keputusan Majlis Syura Ulamak PAS yang bersidang pada 6hb Ogos 2014 yang telah mengambil ketetapan untuk mengekalkan Tan Sri Khalid Ibrahim (TSKI) sebagai Menteri Besar Selangor selagi tidak berlaku pelanggaran amanah telah sewenang-wenangnya dilanggar secara terang-terangan oleh kedua-dua Adun tersebut.

Kesan secara teknikalnya TSKI tidak boleh lagi dikekalkan sebagai MB kerana bilangan majoriti adun tidak lagi memihak kepada beliau. PKR dan DAP yang hanya mempunyai bilangan 28 Adun menyokong telah bertambah menjadi 30 Adun. Secara teknikalnya TSKI hanya mempunyai sokongan 26 adun termasuk 13 adun PAS dan 12 Adun Umno yang menyokong tanpa syarat. TSKI tidak boleh lagi dikekalkan sebagai MB dalam situasi dan realiti ini. Ia mentafsirkan kenapa mesyuarat jawatankuasa PAS Pusat memutuskan untuk menghantar dua nama sebagai calon MB menggantikan TSKI.

Lebih menjengkelkan apabila dilihat beberapa pimpinan kanan dalam jawatankuasa kerja PAS Pusat membuat kenyataan terbuka menyokong tindakan mereka berdua. Lebih jauh lagi, ada pula di kalangan pimpinan PAS Pusat ini yang mengandaikan mereka berdua bakal dianggap sebagai "hero" atau wira oleh orang terkemudian kerana bertindak kononnya menyelamatkan Pakatan Rakyat. Tindakan pimpinan pusat ini menyokong kedua-dua Adun yang bersikap membelakangkan keputusan Majlis Syura Ulamak ini adalah jelas satu lagi tindakan membelakangkan keputusan Majlis Syura Ulamak PAS oleh kepimpinan tertinggi parti. Ia menjadi satu panduan dan ikutan buruk untuk ahli-ahli bawahan juga bertindak dengan cara yang sama.

Sudahlah perbincangan di aplikasi whatsApp dibocorkan. Perbezaan pandangan dalam mesyuarat jawatankuasa PAS Pusat dibocorkan sewenang-wenangnya. Hatta perbezaan dan pertelingkahan dalam mesyuarat yang memang menjadi sebahagian resam mesyuarat diriwayatkan secara terperinci oleh media. Siapakah pembocor rahsia ini. Amanahkah mereka? Adakah ini kualiti pimpinan tertinggi PAS Pusat dari sudut akhlak berjamaah dan bermesyuarat?

Sehingga kini berpuluh aduan dan usul telah dikemukakan dan diluluskan oleh pelbagai pihak dalam PAS sama ada mesyuarat agung kawasan-kawasan, muktamar dewan-dewan dan mesyuarat badan perhubungan negeri mendesak PAS mengambil tindakan tegas terhadap mereka berdua. Namun, sangat jelas beberapa pimpinan ini sememangnya secara terang-terangan membela mereka berdua. Bertindak di belakang tabir? Menikam Tuan Guru Presiden dari belakang?

Lebih mengejutkan lagi ialah apabila ada perkhabaran yang bersedia untuk dibuktikan bahawa tindakan kedua-dua Adun itu adalah dengan pengarahan dan restu pimpinan kanan dalam jawatankuasa PAS Pusat. Ini sudah tersangat serius dan di luar jangkauan akal manusia yang waras!

Dalam keadaan itu tiba-tiba ada pimpinan kanan cuba mengalih perhatian ahli dengan membangkitkan isu kononnya ada usaha ke arah kerjasama PAS dan Umno. Kononnya ada institusi tertentu telah cuba dikuasai oleh "team" Umno. Fitnah apa yang sedang dimainkan ini?

Sangat menarik apabila diperhatikan bahawa sebelum ini isu Unity Goverment selalu dibangkitkan setiap kali muktamar hampir menjelang. Isu ini dibangkitkan bagi menimbulkan kesangsian kepada pihak tertentu dalam PAS khususnya Presiden PAS.

Malangnya apabila Konsesus Nasional ala UG dibangkitkan oleh pimpinan tertinggi PKR ianya seolah direstui. Media tidak sekali melaporkan usaha-usaha Konsesus Nasional ala UG ini diusahakan oleh pimpinan tertinggi PKR dengan pelbagai percubaan pertemuan. Menariknya ia tidak pula menggerakkan pimpinan ini untuk menimbulkan persoalan dan mempertikaikannya. Lebih jauh ada yang menulis menyokong Konsesus Nasional dengan pelbagai hujah. Adakah kerana ia datang dari PKR maka semuanya adalah betul dan perlu dijulang dan jika datang daripada sebahagian pimpinan PAS maka ia adalah salah?

Maka tidak menghairankan apabila ada pula pimpinan tertinggi yang menyifatkan kenyataan Presiden dalam isu MB Selangor sebagai kenyataan peribadi. Walhal Presiden menegaskan keputusan PAS sebelumnya pada januari 2014 iaitu isu jawatan MB Selangor tidak berbangkit apabila PRK Kajang dipaksa berlaku oleh PKR.


Akhir-akhir ini ada usaha untuk mencemarkan nama Presiden dengan pelbagai bentuk pemberitaan negatif. Usah dikira serangan di
facebook walaupun oleh mereka yang mengaku sebagai ahli PAS. Media tertentu dipergunakan secara terancang untuk menegatifkan imej Presiden PAS. Tapi sehari dua ini pula kelihatan Presiden cuba dipuji dan dipuja. Apa strategi di sebalik semua ini?

Ke manakah PAS ini ingin dibawa? Masihkah sebahagian pimpinan PAS berkiblatkan al-Quran dan Sunnah dalam percaturan politik mereka? Tepuk dada tanya iman!

Penulis ialah Ketua Penerangan Dewan Ulamak PAS Pusat.

ARAH MANA PAS AKAN DIBAWA VS REALITYNYA

Zulhazmi At-Takanan Jawab Khairuddin AtTakiri

Ini ulasan aku kepada tulisan bertajuk "KE MANA PAS MAHU DIBAWA?" tulisan Dato' Dr Mohd Khairuddin Aman Razali at-Takiri. Aku akan jawab & ulas perenggan demi perenggan kemudian aku cantumkan semuanya.

KE MANA PAS MAHU DIBAWA?Sila .rujuk sini click

Isu 2 Adun PAS yang menyokong PKR dan DAP berkenaan isu MB Selangor sejak kebelakangan ini benar-benar menjolok kesabaran ahli-ahli PAS yang prihatin dengan adab-adab berjamaah seperti yang dianjurkan oleh Islam.

Jawapan & Ulasan Zulhazmi at-Takanan

Isu ini sebenarnya dan sepatutnya sudah tidak perlu dibangkitkan melainkan orang yang membangkitkan itu ada perasaan dendam kesumat yang tinggi. Isu 2 Adun yang menyokong PKR dan DAP bukan isu 2 Adun semata-mata tetapi isu berkaitan tahalluf PAS bersama PKR dan DAP dalam Pakatan Rakyat. Jika 2 Adun tersebut dikatakan tidak beradab kerana mendahului keputusan Jawatankuasa Pas Pusat, bagi aku Presiden lebih tidak beradab malah Majlis Syura Ulamak juga turut tidak beradab dalam adab organisasi PAS. Nanti aku ulas perkara tu dalam perenggan berikut. Dalam perenggan ini, aku cuma nak ulas berkaitan kesabaran ahli-ahli Pas yang prihatin dengan adab berjemaah.

Adab berjemaah di dalam PAS berpandukan kepada Perlembagaan PAS yang jelas. Perlembagaan meletakkan Al-quran, Sunnah, Ijmak dan Qias sbg asas hukum utama. Perlembagaan juga memperuntukkan adab organisasi di dalam Pas baik Majlis Syura Ulamak, Jawatankuasa Kerja Pas Pusat, Dewan-dewan sehingga peraturan Muktamar. Semuanya ini disahkan dan dipandu oleh empat (4) asas hukum Islam yang nyata. Justeru untuk mengatakan bahawa 2 Adun tersebut tidak beradab, aku amat khilaf malah aku tetap dengan pendirian aku bahawa jika 2 Adun itu tidak beradab maka Presiden, Majlis Syura Ulamak dan beberapa Dewan Pemuda Negeri dan Perhubungan Pas Negeri juga tidak berperanan.

Perenggan Ke-2

Keputusan Majlis Syura Ulamak PAS yang bersidang pada 6hb Ogos 2014 yang telah mengambil ketetapan untuk mengekalkan Tan Sri Khalid Ibrahim (TSKI) sebagai Menteri Besar Selangor selagi tidak berlaku pelanggaran amanah telah sewenang-wenangnya dilanggar secara terang-terangan oleh kedua-dua adun tersebut.

Jawapan & Ulasan Zulhazmi

Aku telah menulis panjang lebar dari sudut Perlembagaan PAS berkaitan keputusan Majlis Syura Ulamak (MSU) bertarikh 6 Ogos 2014 yang mengekalkan TSKI sbg MB Selangor. Sehingga hari ini tiada sebarang hujah atau tulisan dari mana-mana pihak menjawab tulisan tersebut. Selagi tiada tulisan @ hujah menyangkal tulisan aku tu maka selagi itu tulisan aku sah dan hujah aku bahawa MSU telah melanggar Perlembagaan PAS adalah kekal. Apabila MSU telah membuat keputusan yang melanggar Perlembagaan, maka keputusan MSU adalah tidak sah dan tidak terpakai. Tuduhan bahawa 2 Adun tersebut sewenang-wenang melanggar keputusan MSU adalah tuduhan yang dangkal yang disertakan dengan niat jahat dari hati yang busuk.

MSU membuat keputusan mengekalkan TSKI sbg Menteri Besar pd 6/8/2014 tetapi 2 Adun membuat keputusan menyokong DS Wan Azizah selepas TSKI dipecat. Apabila TSKI dipecat dari parti beliau, maka keputusan MSU yang menyokong beliau sudah terbatal kerana TSKI bkn lagi ahli PKR yang bersama PR yang mana PAS di dalam PR. Apabila 2 Adun tidak menyokong TSKI maka tindakan mereka jelas tidak melanggar keputusan MSU. Lagi pun keputusan MSU memang dari awal lagi sudah tidak sah mengikut Perlembagaan PAS.

Perkara yang sama berlaku pada 17/08/2014 apabila JKPP membuat keputusan bersetuju menukar TSKI dan mencalonkan 2 nama pengganti Menteri Besar. Apabila JKPP membuat keputusan yang sama seperti 2 Adun tersebut, gegak gempita alam dipuji keputusan JKPP, ada yang mengatakan itu keputusan pewaris Nabi, ada yang mengatakan ia keputusan yang tepat malah Setiausaha MSU juga mempertahankan bahawa keputusan JKPP tidak bercanggah dengan keputusan MSU pada 6/8/2014. Jika keputusan JKPP tidak melanggar keputusan MSU, kenapa & bagaimana keputusan 2 Adun tersebut boleh dianggap melanggar keputusan MSU?

Jangan bermuka-muka dalam tindakan. Mula-mula pertahan TSKI, siapa yang tidak ikut dilabel melanggar adab, kemudian setuju tukar TSKI dan katakan keputusan itu tepat dan yang dilabel tidak beradab dulu masih dimaki hamun dan diqunutnazilahkan.

Perenggan Ke-3

Kesan secara teknikalnya TSKI tidak boleh lagi dikekalkan sebagai MB kerana bilangan majoriti adun tidak lagi memihak kepada beliau. PKR dan DAP yang hanya mempunyai bilangan 28 Adun menyokong telah bertambah menjadi 30 Adun. Secara teknikalnya TSKI hanya mempunyai sokongan 26 adun termasuk 13 adun PAS dan 12 adun UMNO yang menyokong tanpa syarat. TSKI tidak boleh lagi dikekalkan sebagai MB dalam situasi dan realiti ini. Ia mentafsirkan kenapa mesyuarat jawatankuasa PAS Pusat memutuskan untuk menghantar dua nama sebagai calon MB menggantikan TSKI.

Jawapan & Ulasan Zulhazmi

Perenggan ini paling seronok dibaca. Perenggan ini dengan JELAS, TERANG dan NYATA hasrat sekelompok dalam PAS lebih2 lagi penulis artikel ini untuk bersama dengan UMNO. Sudah terang lagi bersuluh. Tak perlu nafi atau dikatakan salah tafsir kerana tulisan ini amat jelas.

At-Takiri mengatakan bahawa kesan secara teknikal sokongan 2 Adun PAS kpd Wan Azizah menyebabkan TSKI tidak boleh kekal sbg MB kerana hilang majoriti. PKR dan DAP yang pada mulanya ada 28 sokongan Adun telah menjadi 30 dgn sokongan 2 Adun PAS manakala TSKi ada sokongan 26 Adun termasuk 13 baki dari PAS dan 12 ADUN UMNO yang menyokong tanpa syarat.

Baca elok-elok. At-Takiri tulis dan membuat PENGAKUAN bahawa TSKI boleh kekal jika semua Adun PAS (15) menyokong TSKI bersama 12 ADUN UMNO yang menyokong tanpa syarat. Dalam keadaan 15 Pas bersama 12 Umno dan 1 bebas (TSKI) maka bilangan kerusi dlm Dun adalah sama 28-28, maka TSKI boleh dikekalkan. Malah peluang TSKI kekal amat tinggi dengan tindakan membeli beberapa Adun PKR yang PAS rancang.

Nak kelentong apa lagi??? Memang JELAS ada usaha daripada kalangan sekelompok dlm PAS yang telah bersetuju bersama UMNO di Selangor. Ini bukti yang amat jelas. Mereka marah kepada 2 Adun yang menyokong Wan Azizah kerana plan strategik mereka bersama Umno gagal di tengah jalan.

Dalam keadaan inilah kemudiannya at-takiri mengatakan bahawa JKPP membuat keputusan menghantar 2 nama calon pengganti. Apa maksudnya? Maksudnya apabila gagal bersama Umno maka sekelompok dalam PAS ini cuba menggagalkan Wan Azizah sbg MB dan seterusnya menjadi jarum UMNO memecahkan PKR dan seterusnya Pakatan Rakyat. Inilah objektif kenapa 2 nama dihantar. Orang yang waras akan berfikir dengan waras. Orang yang hati busuk saja buat perangai tu.

Perenggan Ke-4

Lebih menjengkelkan apabila dilihat beberapa pimpinan kanan dalam jawatankuasa kerja PAS Pusat membuat kenyataan terbuka menyokong tindakan mereka berdua. Lebih jauh lagi, ada pula di kalangan pimpinan PAS Pusat ini yang mengandaikan mereka berdua bakal dianggap sebagai "hero" atau wira oleh orang terkemudian kerana bertindak kononnya menyelamatkan Pakatan Rakyat. Tindakan pimpinan pusat ini menyokong kedua-dua Adun yang bersikap membelakangkan keputusan Majlis Syura Ulamak ini adalah jelas satu lagi tindakan membelakangkan keputusan Majlis Syura Ulamak PAS oleh kepimpinan tertinggi parti. Ia menjadi satu panduan dan ikutan buruk untuk ahli-ahli bawahan juga bertindak dengan cara yang sama.

Ulasan & Jawapan Zulhazmi.

Perenggan ini mengulangi perenggan terdahulu iaitu niat jahat hati busuk memburuk-burukkan 2 Adun yang menyokong Wan Azizah. Perlu diingat semula bahawa tindakan 2 Adun ini bukan menyokong Wan Azizah secara peribadi tetapi lebih UTAMA ialah mengekalkan kewujudan Pakatan Rakyat yang diputuskan oleh Muktamar Pas. Dalam keadaan PAS Pusat terumbang-ambing tiada keputusan rasmi, 2 Adun ini menjadi galang ganti sebagai penyelamat maruah PAS. Akhirnya keputusan JKPP pd 17/08/2014 juga sama seperti tindakan yang diambil oleh 2 Adun ini. MAKA mereka selayaknya diangkat sebagai HERO. Yang menentang HERO ialah penjahat, pengkhianat, duri dalam daging yang jelas hendak bersama musuh politik utama iaitu UMNO!!! Itu jelas.

Perenggan Ke-5

Sudahlah perbincangan di aplikasi whatsapp dibocorkan. Perbezaan pandangan dalam mesyuarat jawatankuasa PAS Pusat dibocorkan sewenang-wenangnya. Hatta perbezaan dan pertelingkahan dalam mesyuarat yang memang menjadi sebahagian resam mesyuarat diriwayatkan secara terperinci oleh media. Siapakah pembocor rahsia ini. Amanahkan mereka? Adakah ini kualiti pimpinan tertinggi PAS Pusat dari sudut akhlak berjamaah dan bermesyuarat?

Ulasan & Jawapan Zulhazmi

Isu whatsapp dibocorkan, isu mesyuarat dibocorkan, bagi aku tak perlu nak meroyan di alam maya. Kenapa tidak ditubuhkan jawatankuasa siasatan dlm JKPP menyiasat siapa yang membocorkan maklumat atau siapa yang sebar printscreen whatsapp?? Masuk mesyuarat JKPP dan usulkan supaya disiasat dan diambil tindakan. PAS Pusat ada Jabatan IT yang boleh membuat siasatan. Perkara ini bukan baru. FB El-Haraki juga membuat ulasan perkara yang dibincang secara detail dlm mesyuarat tapi dibiarkan. Kenapa? Sebab El-Haraki bersama mereka. Saraf jahat ni tak perlu nak guna la... Kata fikrah Islam buat la cara Islam.

Siasat dan ambil tindakan. Jika tak siasat, jangan nak ungkit dan kondem pimpinan jenis apa, kualiti apa... apabila awak tanya org pimpinan jenis apa... Awak tu di mana?? Awak pimpinan jenis apa?? Kata dulang paku serpih... tepuk air di dulang.

Perenggan Ke-6 & Ke-7

Sehingga kini berpuluh aduan dan usul telah dikemukakan dan diluluskan oleh pelbagai pihak dalam PAS sama ada mesyuarat agong kawasan-kawasan, muktamar dewan-dewan dan mesyuarat badan perhubungan negeri mendesak PAS mengambil tindakan tegas terhadap mereka berdua. Namun, sangat jelas beberapa pimpinan ini sememangnya secara terang-terangan membela mereka berdua. Bertindak di belakang tabir? Menikam Tuan Guru Presiden dari belakang?

Lebih mengejutkan lagi ialah apabila ada perkhabaran yang bersedia untuk dibuktikan bahawa tindakan kedua-dua Adun itu adalah dengan pengarahan dan restu pimpinan kanan dalam jawatankuasa PAS Pusat. Ini sudah tersangat serius dan diluar jangkauan akal manusia yang waras !

Jawapan & Ulasan Zulhazmi.

Aku mintak At-Takiri sebutkan dengan jelas berapa aduan dibuat kepada Pas Pusat ke atas 2 Adun ini. Sebagai pimpinan bertaraf PHD aku nak nasihatkan supaya faham prosedur tatatertib dan faham Perlembagaan parti. Kalau tak faham boleh rujuk lawyer swasta yang ada dlm Pemuda Pas Pusat. Tindakan tatatertib kepada mana-mana ahli hendaklah melalui laporan kepada Setiausaha Agung atau Pejabat Agung. Ini jelas. Tidak ada peruntukkan bahawa usul dalam mesyuarat agong kawasan atau muktamar dewan boleh dijadikan laporan tatatertib melainkan dewan atau kawasan yang membuat usul menulis laporan rasmi kpd SUA atau pejabat Agung untuk tindakan diambil.

Dalam keadaan suatu laporan atau aduan dibuat kepada seseorang ahli atau mana-mana kumpulan ahli, mereka tidak dianggap bersalah sehingga dibuktikan bersalah. itu konsep keadilan Islam dan juga keadilan manusia sejagat. Maka selagi mereka tidak dibicarakan oleh Jawatankuasa Tatatertib atau JKPP maka mereka tidak bersalah. Ahli yang dituduh juga berhak membela diri justeru jika terdapat siapa sahaja tak kira ahli biasa atau pimpinan tertinggi yang menyokong 2 Adun tersebut adalah tidak salah kerana masing2 mempunyai hujah tersendiri. Jika at-Takiri rasa 2 Adun itu salah, aku pulak ada hujah bahawa 2 Adun itu tidak salah. Jom kita lawan depan Jawatankuasa Tatatertib. Jangan nak sebar dakyah busuk di alam maya. Jangan burukkan nama USTAZ dengan perangai huduh hang seorang!!! Jangan kerana kerbau seekor habis semua ustaz dikata jahat!!

at-takiri terkejut konon tindakan 2 Adun diarahkan pimpinan tertinggi. Aku lagi terkejut bila ada pimpinan tertinggi jadi umpan Umno untuk beli Adun PKR!!! Itu lagi busuk, buruk dan hodoh!!! Guna kedudukan sebagai ulamak untuk buat kerja busuk cukup malang bagi Islam. Selalu kata kpd Ulamak Umno sbg ulamak jahat dan ulamak terompah. Adakah terompah itu yg diguna oleh sekelompok ulamak dalam PAS atas nama Melayu Islam?? Tolonglah kami!! Kami tidak mahu Ulamak PAS dipandang hodoh dek kerana tindakan seorang dua yang berkepentingan!! kami sayang Ulamak kami. Kami bersama ulamak tapi jangan ulamak bawa kami ke lubang yang jahanam!!!

Perenggan Ke-8

Dalam keadaan itu tiba-tiba ada pimpinan kanan cuba mengalih perhatian ahli dengan membangkitkan isu kononnya ada usaha ke arah kerjasama PAS dan UMNO. Kononnya ada institusi tertentu telah cuba dikuasai oleh "team" UMNO. Fitnah apa yang sedang dimainkan ini?

Ulasan & Jawapan Zulhazmi.

Perenggan ini ditulis khusus kepada Naib Presiden Dato' Husam Musa. DHM ada keluarkan kenyataan bahawa ada usaha segolongan di dalam PAs menggunakan institusi tertentu untuk bersama Umno. Maka At-Takiri menujukan perenggan ini kepada DHM.

Aku nak sebutkan bahawa apa yg DHM sebut itu amatlah berlapik sekali. Kalau aku yang keluarkan kenyataan, aku akan direct terus kepada institusi tu. Maka aku nak sebut bahawa ada jarum Umno di dalam Institusi Majlis Syura Ulamak. Umno cuba menggunakan beberapa kerat ahli MSU untuk kepentingan Umno. Umno ingat dengan gunakan pimpinan di dalam MSU maka semua ahli PAS akan taat dan wala' begitu saja?? Umno silap!! Bukan semua ahli PAS bodoh mcm yang Umno sangka. Ada ahli PAS yang bodoh dengan gelaran Doktor PHD tapi ada juga ahli PAS yang cerdik walaupun petani nelayan. Umno boleh guna boleh beli beberapa org dlm MSU tapi Umno tak boleh beli kami ahli2 Pas di bawah.

Jangan ingat kami tak tau ada Ahli Majlis Syura yang menjadi broker membeli Adun PKR. Jangan ingat aku tak tahu ada Ahli Majlis Syura yang jadi juru cakap syarikat besar Umno untuk deal projek2 tertentu. Kalau ini semua fitnah. Sila saman aku. kalau tak saman aku maka aku juga berhak dipertahan oleh Majlis Syura Ulamak kerana aku tidak pernah disabitkan salah di mana-mana Mahkamah.

Jangan gunakan kedudukan di dalam Majlis Syura untuk buat kerja jahat.

Perenggan Ke-9 & Ke-10

Sangat menarik apabila diperhatikan bahawa sebelum ini isu Unity Goverment selalu dibangkitkan setiap kali muktamar hampir menjelang. Isu ini dibangkitkan bagi menimbulkan kesangsian kepada pihak tertentu dalam PAS khususnya Presiden PAS.

Malangnya apabila Konsesus Nasional ala UG dibangkitkan oleh pimpinan tertinggi PKR ianya seolah direstui. Media tidak sekali melaporkan usaha-usaha Konsesus Nasional ala UG ini diusahakan oleh pimpinan tertinggi PKR dengan pelbagai percubaan pertemuan. Menariknya ia tidak pula menggerakkan pimpinan ini untuk menimbulkan persoalan dan mempertikaikannya. Lebih jauh ada yang menulis menyokong Konsesus Nasional dengan pelbagai hujah. Adakah kerana ia datang dari PKR maka semuanya adalah betul dan perlu dijulang dan jika datang daripada sebahagian pimpinan PAS maka ia adalah salah???

Ulasan & jawapan Zulhazmi.

Perenggan ini cukup jahat. Cukup busuk dengan buruk sangka. Aku tak hairan klu yang tulis tu nangoi cangak mcm aku tapi yang tulis adalah seorang Ahli Parlimen, ulamak, bergelar DATO' dan ada doktor PHD.

Berkaitan Isu UG ni sekali lagi aku rujuk kepada perenggan 3 yang At-Takiri sendiri tulis. Dia sendiri dengan jelas sebut nak bersama Umno di Selangor.

PAS 15 bersama 12 Adun Umno yang menyokong tanpa syarat!!! Umno menyokong PAS tanpa syarat!!! Woi!!!! Apa punya kepala lutut hang nie?? Sejak bila Umno suka dengan PAS??? Bukan UG lagi ka kalau dah Umno sokong tanpa syarat??? Hang buat PHD bidang apa??

Perenggan Ke-11

Maka tidak menghairankan apabila ada pula pimpinan tertinggi yang menyifatkan kenyataan Presiden dalam isu MB Selangor sebagai kenyataan peribadi. Walhal Presiden menegaskan keputusan PAS sebelumnya pada januari 2014 iaitu isu jawatan MB Selangor tidak berbangkit apabila PRK Kajang dipaksa berlaku oleh PKR.

Ulasan & Jawapan Zulhazmi.

Adab berjemaah tidak kira siapa samada Mursyidul Am atau Presiden atau ahli biasa mcm aku. Tapi bila seseorang itu di peringkat tertinggi seperti Mursyidul Am atau Presiden, maka lebih lagi perlu menjaga adab dlm organisasi.

Presiden selalu ingatkan pimpinan di bawah jangan keluarkan pendapat peribadi tetapi perlu lebih dulu rujuk kepada parti yang membuat keputusan secara jemaah atau syura. TAPI dalam hal krisis Selangor, Presiden yang terlebih dahulu mendahului parti. Apa yang Presiden sebut? Presiden sebut begini

"Insya-Allah itu sikap saya dan saya harap seluruh pimpinan PAS akan bersama keputusan ini walaupun ada pandangan berbeza"

Berdasarkan kata-kata Presiden sendiri jelas bahawa pendirian Presiden menyokong TSKI adalah pendirian peribadi yang bukan dibuat melalui mesyuarat/syura PAS Pusat. Presiden nyatakan sikap beliau dah seterusnya mengharapkan pimpinan PAS bersama. Dalam konteks ini sepatutnya Presiden membawa pendapat peribadi beliau bersama hujah dan bukti untuk dibentang di dalam mesyuarat, dibincangkan dan diputuskan. Apa yang berlaku sebaliknya apabila Presiden keluarkan pendirian peribadi dan kemudian ada pihak anggap ianya perintah parti. Itu bukan konsep jemaah. Itu bukan adab dlm jemaah. Aku dah sebut benda ni dlm mesyuarat Pemuda Pas Pusat pd 9/8/2014 yang lalu.

Lebih teruk dan menyedihkan apabila pendirian peribadi tersebut diwar-warkan secara terbuka dan dianggap perintah, apabila ada yang tidak setuju dianggap khianat dan durhaka. Lebih teruk lagi apabila terhidu ada penentangan terhadap pendirian tersebut, Majlis Syura pulak dilibatkan dan diturut serta dalam kancah yang tidak elok sehingga rosak imej Majlis Syura dipergunakan untuk tujuan peribadi.

Ini bukan dijaja reka oleh sesiapa tetapi org yang berfikiran terbuka dan waras akan boleh berfikir mengikut kronologi dan membuat kesimpulan dengan waras. Majlis syura dipergunakan untuk kepentingan tertentu bukan untuk kepentingan PAS!!!

Perenggan Ke-12 dan terakhir.

Akhir-akhir ini ada usaha untuk mencemarkan nama Presiden dengan pelbagai bentuk pemberitaan negatif. Usah dikira serangan di facebook walaupun oleh mereka yang mengaku sebagai ahli PAS. Media tertentu dipergunakan secara terancang untuk menegatifkan imej Presiden PAS. Tapi sehari dua ini pula kelihatan Presiden cuba dipuji dan dipuja. Apa strategi di sebalik semua ini?

Kemanakah PAS ini ingin dibawa? Masihkah sebahagian pimpinan PAS berkiblatkan al-Quran dan Sunnah dalam percaturan politik mereka? Tepuk dada tanya iman!!!

Ulasan dan Jawapan Zulhazmi.

Buruk sangka!! Dari awal lagi aku tulis, pada bila-bila masa pun aku tulis, aku bertanggungjawab dgn setiap yang aku tulis. Aku ahli PAS dan aku sayang PAS lebih dari aku sayang Presiden PAS. Dulu aku sayang Presiden PAS Almarhum Ustaz Fadzil Noor. Beliau meninggal dunia dlm keadaan kekal & cekal melawan Umno. kemudian beliau diganti oleh Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang sehingga sekarang. Semangat peninggalan Ustaz Fadzil itulah yang ada pada aku meneruskan perjuangan PAS sebagai "wasilah' menegakkan dan mendaulatkan Islam di muka bumi Malaysia. Semangat dan tarbiyah Ustaz Fadzil itulah yang membara di kalangan kami anak muda untuk bersama PAS bersama PAKATAN RAKYAT menjahanamkan umno di muka bumi Malaysia.

Tidak ada serangan peribadi ke atas Presiden PAS sekarang. Aku hormati Presiden sbg Presiden dan ulamak hebat. Aku hormati & kagum dengan Presiden yang cekal dengan PAS melawan Umno dan melawan kezaliman serta memacu PAS menegakkan Islam. Tapi aku juga berhak untuk menyatakan suara hati aku berdasarkan pengalaman hidup, tarbiyah dan ilmu tentang apa yang sedang dan akan berlaku. Aku nampak Presiden semakin dipergunakan untuk entah apa tujuan yang tidak pasti. Mereka mempergunakan susuk tubuh Presiden menghalalkan apa saja tindakan. Aku saya Presiden tapi aku sayang PAS melebih Presiden.

Sejarah membuktikan suatu ketika dulu Presiden PAS yang lari dari perjuangan dan hala tuju PAS digantikan. Kita tidak mahu sejarah itu berulang. PAS telah lama wujud sehingga mampu mendapat sokongan majoriti pengundi samada melayu dan bukan melayu. Bukan mudah untuk mencapai tahap tersebut dlm keadaan PAS tidak pernah berganjak drpd prinsip Islam. Transformasi PAS ini jangan diundurkan hanya kerana dendam kesumat peribadi. Jangan jadikan PAS sebagai pemangkin imej buruk Islam. Islam tertinggi, tiada yang lebih tinggi daripada Islam.

Pas memperjuangkan Islam sebagai cara hidup tapi jangan disebabkan cara Pas mengendalikan sesuatu itu memberikan imej buruk kepada Islam.

Ke Mana PAS mahu dibawa??? Insya-Allah aku dan kawan-kawan akan tetap membawa PAS ke hadapan tanpa UMNO!!!!

DAP tawar RM10,000 kepada yang bantu kenal pasti dalang 'Molotov Cocktail'

Lima wakil rakyat DAP hari ini menawarkan RM10,000 untuk sesiapa yang dapat mengenal pasti dalang yang bertanggungjawab membaling bom 'molotov cocktail' ke rumah Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menjelang Hari Merdeka.

Anggota parlimen itu, diketuai Jeff Ooi (Jelutong), menuntut Ketua Polis Negara (IGP) Tan Sri Khalid Ibrahim kerana masih tidak mampu menahan suspek yang terlibat dalam kes di Jalan Pinhorn, Pulau Pinang itu.

Tiada sesiapa tercedera dalam insiden itu, yang dilaporkan berlaku ketika Lim menghadiri sambutan Ambang Merdeka di George Town.

“Sudah 48 jam dan IGP gagal menjalankan tugasnya dan menghukum dalang yang mengancam orang ramai, lebih-lebih lagi ketua menteri yang dilantik oleh orang ramai,” kata Ooi.

“Kami tawarkan RM10,000 kepada sesiapa yang dapat mengenal pasti dalang bagi membantu polis membuat tangkapan dan menghukumnya segera,” kata Ooi dalam sidang media di Pulau Pinang hari ini.

Ooi ditemani Ng Wei Aik (Tanjung), P Kasthurirani (Batu Kawan), Zairil Khir Johari (Bukit Bendera), Steven Sim (Bukit Mertajam) dan Wong Hon Wai (Air Itam) lapor Malaysiakini

PDRM DAN KERAJAAN MALAYSIA BAKAL DISAMAN!!!


Susulan penahanan secara salah terhadap Anggota Peronda Sukarela Pulau Pinang PPS

POLIS DIRAJA MALAYSIA DAN KERAJAAN MALAYSIA bakal berdepan tindakkan saman daripada OKT,iaitu "orang kena tuduh"

~admin~Saya sebagai penyokong KEADILAN tidak sabar rasanya jika tindakkan saman terhadap PDRM DAN kERAJAAN MALAYSIA tidak diteruskan demi utk menegakkan keadilan,setelah 57 tahun merdeka mereka UMNO menggunakan pelbagai cara menindas,menzalimi kebebasan rakyat dalam bernegara menurut Perlembagaan Malaysia

Lim Guan Eng berkata kepada wartawan"Bila giliran saya akan ditangkap? Saya tunggu beliau,"

Beliau menyatakan demikian kepada wartawan di pekarangan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Timur Laut di Georgetown.

Ketua Menteri itu berada di situ untuk memberi sokongan kepada 136 anggota PPS yang dijangka direman hari ini.

Beliau juga menegaskan kerajaan negeri tidak akan tunduk pada apa yang didakwanya sebagai 'ugutan' ini.


Berikut dibawah keputusan Mahkamah menyebelahi OKT menentang PDRM dan KERAJAAN MALAYSIA.


Penahanan salah: 5 peguam menang saman terhadap polis dan kerajaan

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur memutuskan penahanan lima peguam lima tahun lalu oleh adalah salah dan tidak sah.

Hakim Mahkamah Tinggi Datuk John Louis O'Hara mengarahkan Fadiah Nadwa Fikri, Murnie Hidayah Anuar, Puspawati Rosman, Syuhaini Safwan dan Ravinder Singh Dhalliwal diberi ganti rugi am RM15,000 serta ganti rugi teruk dan teladan berjumlah RM60,000 setiap seorang.

Beliau turut mengarahkan semua defendan membayar kos berjumlah RM60,000 kepada Fadiah, Murnie, Puspawati dan Syuhaini manakala Ravinder sebanyak RM40,000.

Dalam penghakimannya, O'Hara berkata penahanan kelima-lima peguam terjumlah kepada penahanan salah dan menafikan hak perlembagaan mereka serta akses untuk diwakili peguam.

Beliau berkata, mahkamah mendapati keterangan DSP Judy Blacious Pereira atau Jude kerap berubah.

Mahkamah turut memutuskan alasan yang digunakan Jude ketika mengguna pakai Seksyen 28A (8) Kanun Tatacara Jenayah bagi menafikan hak untuk diwakili sebagai tidak munasabah berdasarkan keadaan ketika perhimpunan nyalaan lilin.

Empat peguam wanita menfailkan saman menamakan Konstabel Fauziah Mustafa, Inspektor Azlina Norzali, Konstabel Noor Balkhis Maazin, Ketua Polis Daerah Brickfields ketika itu, ACP Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid, Jude, Ketua Polis Negara ketika itu serta kerajaan Malaysia sebagai defendan.

Sementara itu, Ravinder menfailkan saman berasingan pada 7 Mei 2012 terhadap Jude, Wan Abdul Bari, Lans Koperal Saha'ri Ehwa, Ketua Polis Negara ketika itu dan kerajaan Malaysia.

Dalam pernyataan tuntutan, kelima-lima peguam mendakwa pada 7 Mei 2009, mereka hadir di luar pekarangan Ibu Pejabat Daerah Brickfields (IPD) untuk memberi bantuan guaman kepada 14 pelanggan mereka yang ditahan kerana mengadakan perhimpunan nyalaan lilin untuk Wong Chin Huat, aktivis hak asasi yang ditahan mengikut Akta Hasutan.

Mereka mendakwa dihalang memasuki kawasan IPD itu untuk bertemu anak guam masing-masing atas alasan anak guam mereka menandatangani satu borang bagi melepaskan hak mereka untuk bertemu peguam.

Semua peguam itu mendakwa anak guam mereka ketika dihubungi melalui telefon bimbit menafikan menandatangani borang berkenaan.

Mereka mendakwa beberapa kali memohon untuk berjumpa dengan anak guam mereka namun gagal.

Selepas itu, seorang pegawai polis muncul bersama pembesar suara membuat pengumuman agar mereka bersurai namun mereka gagal berbuat demikian dan ditahan di dalam IPD itu.

Fadiah, Murnie, Puspawati dan Syuhaini, yang ketika itu merupakan peguam Pusat Bantuan Guaman Kuala Lumpur, mendakwa pada 5 pagi 8 Mei 2009 mereka dibawa menaiki kereta ke Balai Polis Travers dan dibebaskan dengan jaminan polis pukul 12 tengah hari.

Sementara itu, Ravinder mendakwa beliau ditahan selama 16 jam pada 7 Mei 2009.

Mereka mendakwa penahanan mereka itu tidak sah dan menyalahi undang-undang serta memohon ganti rugi am, teruk, teladan dan kos.
– Bernama, 24 Mei, 2014

Monday, 1 September 2014

WESTMINSTER VS KHALIFAH ISLAM,UG PAS BERKHAYAL

Datin Seri Wan Azizah dilantik sebagai Ketua Pembangkang Wanita yang pertama di Malaysia adalah satu penghormatan pada tahun 2008.dan kini  dinafikan dan dilupakan oleh sebilangan golongan yg kononnya ulamak atau UG PAS yang sewaktu dengannya,yang mana dahulu atau bersesuaian pada pandangan anda.

Penghormatan itu kepada Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail sebagai wanita yang pertama dilantik sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen Malaysia,lupa atau buat-buat tak ingat!

Mereka atau lazimnya digelar UG PAS yg masih dalam dunia mimpi seolah-olah merasakan mereka bukan lagi berada dalam system pemerintahan berdasarkan WESTMINSTER,apakah mereka UG PAS merasakan meraka sedang berada dalam system KHALIFAH ISLAM gamaknya apabila mereka menolak perlantikan Datin Seri Wan Azizah sebagai calon MB Selangor!!!

Mengikut tradisi berparlimen Westminster, seorang ahli Dewan Undangan Negeri yang memiliki sokongan terbanyak akan dinamakan sebagai calon Menteri Besar

Secara ringkasnya,sistem yang kita pakai sekarang:

- Rakyat memilih parti politik dalam pilihanraya, bererti parti politik diberi kepercayaan oleh rakyat untuk membuat keputusan bagi pihak mereka;

- seterusnya parti yang dipilih membentuk kerajaan dan memilih ketua kerajaan yang diyakini oleh majoriti wakil rakyat; dan

- Sultan memperkenankan nama ketua kerajaan yang dicadangkan oleh majoriti wakil rakyat kerana nama itu boleh dianggap sebagai cadangan daripada rakyat.

Dalam soal mengemukakan nama, menurut perlembagaan, nama yang dicadangkan mesti mendapat kepercayaan majoriti ahli dewan, maka kalau Pakatan mengemukakan dua nama, yang satu paling mendapat kepercayaan majoriti dan yang kedua kurang mendapat kepercayaan, tidakkah langkah ini boleh dianggap mempersendakan Sultan?

Tidak rumit juga untuk difahami bahawa nama yang mendapat kepercayaan majoriti sekarang adalah Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.



~admin~Adakah UMNO/BN mengemukakan dua nama kepada yg Dipertuan Agong utk dilantik sebagai PERDANA MENTERI tentu tidak bukan.jadi Pihak Istana juga seharusnya tidak berada dalam khayalan seolah berada dalam system pemerintahan Khalifah Islam.
.



Tuesday, 26 August 2014

TGHH MENAFIKAN LAPORAN TMI (KERJASAMA UMNO/PAS)

KENYATAAN MEDIA RINGKAS
MENAFIKAN LAPORAN BERITA DARI THE MALAYSIAN INSIDER

Saya merujuk kepada berita yang dipaparkan oleh The Malaysian Insider (TMI) pada hari ini, 26 Ogos 2014 dengan tajuknya “Hadi tawar Azmin sertai PAS bentuk kerajaan bersama Umno, dakwa AJK Pas Pusat” adalah bukan sahaja tidak benar tetapi juga bertujuan jahat.

Saya yang juga turut hadir semasa YB Mohamed Azmin Ali mengunjungi YB Dato Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang baru-baru ini juga ingin menjelaskan bahawa intipati perbincangan adalah berkisar kepada perasaan terima kasih YB Azmin Ali kepada YB Tuan Guru yang mencalonkan nama beliau sebagai calon Menteri Besar Selangor pada 17 Ogos lalu, selain dari meminta kata nasihat dan pandangan secara umum sebagai panduan untuk memperkukuhkan Pakatan Rakyat. Tiada disebut langsung mengenai kerajaan perpaduan bersama UMNO seperti yang didakwa. Pihak kami amat kesal dengan fitnah yang sengaja diwujudkan untuk mengelirukan rakyat dan pihak TMI bertanggungjawab untuk melaporkan penafian ini dan meminta maaf secara terbuka.

DR AHMAD SAMSURI BIN MOKHTAR
Setiausaha Politik Presiden PAS
26 Ogos 2014

Hadi tawar Azmin sertai PAS bentuk kerajaan bersama Umno, dakwa AJK PAS Pusat - The Malaysian Insider - http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/hadi-tawar-azmin-sertai-pas-bentuk-kerajaan-bersama-umno-dakwa-ajk-pas-pusa


~admin ~Pada kadar segera dijawap tanpa menunggu tempoh seminggu atau sebulan,krisis membuat kita menjawap tuduhan dan persoalan terhadap kita dalam masa yg singkat.. Tahniah PAS~

Monday, 25 August 2014

TERKINI!! PAS DAN UMNO AKAN MENIKAH?

MOHON DI SANGGAH KENYATAAN INI.

TOLONGLAH...!! KATAKANLAH INI TIDAK BENAR..KATAKANLAH INI SEMUA PROPAGANDA UMNO DALAM USAHA PECAH DAN PERINTAH MEREKA!!

PENDEDAHAN: Presiden PAS Sokong Kerajaan Perpaduan dengan UMNO Atas Dasar Melayu akhirnya. Rupa-rupanya Dr. Zuhdi Marzuki hanyalah tukang sampai sahaja. Mesej WhatsApp beliau tempoh hari sebenarnya adalah berasal dari Presiden PAS sendiri.

Mesyuarat AJK PAS Pusat 25.08.14 menjadi bukti. Mereka yang hadir menjadi saksi di hadapan Allah dan para Malaikatul Muqarrabin.

Ia bermula apabila seorang AJK PAS Pusat bertanya kepada Presiden adakah benar perkhabaran Presiden dan SU Agung telah mengadakan pertemuan dgn Azmin Ali.

Presiden mengatakan perkhabaran itu benar. Kalau PKR boleh curi wakil-wakil rakyat PAS maka PAS pun boleh berbuat perkara yang sama.

AJK yang sama bertanya lagi apa isi kandungan perbincangan dgn Azmin. Dijawab Azmin diajak masuk PAS bersama-sama dua atau tiga orang lagi ADUN PKR.

AJK yang sama menyambung pertanyaan kalau dicampur PAS yang 13 orang dengan Azmin dan 2 orang ADUN PKR bilangan cuma 16 orang. Bagaimana hendak mengadakan kerajaan..??

Belum sempat Presiden menjawab dicelah oleh seorang AJK lain, adakah Presiden bersetuju untuk bekerja sama dengan UMNO. Lantas Presiden menyatakan persetujuan malahan Presiden memberikan alasan menjaga Melayu sebagai asas perpaduan.

Ertinya Presiden PAS telah mengkonfirmasi kepada seluruh AJK PAS Pusat akan sokongan terbuka beliau kepada Kerajaan Perpaduan UMNO-PAS. Juga, Presiden telah mendedahkan akidah Presiden yang terbaru yakni nasionalisma Melayu. Dengan kata lain Presiden PAS telah pun menukar aqidah beliau dari Islam yang syumul kepada Nasionalisma Melayu.

Apa-apa pun penahanan surat sokongan kepada Wan Azizah adalah selari dgn kehendak UMNO-BN serta Najib dan Rosmah.

Sila rujuk kepada mana-mana AJK PAS Pusat yang hadir dalam mesyuarat tersebut untuk konfirmasi. Wala' kepada Presiden sekarang ini adalah wala' kepada ideologi kebangsaan Melayu.

~ Nie Feng

Friday, 22 August 2014

SULTAN VS PERWIRA RAKYAT!! KHALID SAMAD


"Sekian lama memendam perasaan tiada siapa yg berani dan hari ini..setelah ratusan tahun..barulah muncul wira yg dinantikan."~admin~

Para pengguna Internet (netizen) kini sudah mula memberikan pandangan sultan tidak sepatutnya diberi hak mutlak melantik menteri besar kerana sistem yang menjadi amalan di negara ini adalah sistem raja berperlembagaan, kata Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad.

Komuniti netizen mula membangkitkan perkara itu ekoran krisis menteri besar di Selangor selepas PAS menyerahkan dua nama kepada Pakatan Rakyat (PR) untuk dipersembahkan kepada Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah.

"Netizen berkata, kita tidak sepatutnya memberikan kuasa mutlak kepada Sultan untuk menentukan menteri besar, kerana ini sistem raja berperlembagaan," katanya ketika ditanya mengapa PR tidak menyerahkan dua nama calon menteri besar kepada sultan.

"Pengguna Internet, ahli akademik dan Tun Dr Mahathir Mohamad yang kata seperti ini," dakwa Khalid pada sidang media di pejabatnya di Shah Alam hari ini berkata.

Pakatan memutuskan menghantar nama Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon menteri besar menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, sedangkan sebelum itu PAS mencalonkan dua nama iaitu Dr Wan Azizah dan Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali.

Pakatan kemudiannya sepakat menghantar hanya nama Dr Wan Azizah selepas Azmin memutuskan menarik diri demi memberi keutamaan kepada keputusan parti.
Ahli Jawatankuasa PAS Pusat itu berkata, meskipun mereka menghantar lebih daripada satu nama kepada sultan, pemerintah itu tetap hanya akan memilih satu nama.

"Namakan siapa sahaja daripada PKR, dan mereka akan tarik diri dan beri laluan kepada Dr Wan Azizah.

"Oleh kerana PAS tetap akan beri dua nama, nama yang kedua hanya disokong oleh PAS, sedangkan nama pertama terdapat dalam senarai ketiga-tiga parti.

"Walaupun nama Azmin dikekalkan dalam senarai, PAS sahaja tidak cukup untuk membentuk majoriti sedangkan Dr Wan Azizah mendapat sokongan ketiga-tiga parti dan jelas calon yang dapat sokongan majoriti," kata Khalid Samad kepada pemberita.
Bulan lepas, Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah murka dengan ahli Parlimen Shah Alam itu kerana mempersoalkan kuasa eksekutif Majlis Agama Islam Selangor (Mais) dan mencadangkan kuasa itu ditarik balik.

Baginda turut memberi amaran kepadanya supaya lebih berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan pada masa depan.

"Beta menyeru kepada Khalid agar di masa akan datang berwaspada di dalam mengeluarkan sebarang kenyataan dan jangan menunjukkan sikap biadap dan jahil beliau membicarakan isu berkaitan dengan kuasa beta dan peranan Mais di dalam menasihati beta mengenai agama Islam," katanya.

MB KEDAH MUKHRIZ BUAT AMALAN SYAITAN!!

Antara sifat-sifat syaitan yg yg ditegah agama kita ialah boros,sewenang wenang perabihkan duit rakyat pada tempat2 yg tidak keperluannya..

Heboh kini dalam media maya Dato Mukhriz telah membelanjakan RM1.4 juta ubahsuai kediaman MB kedah dan lanskap RM2.9 juta...

Satu ketika Al Ustaz Mukhriz berjubah berketayap putih,mengalahkan Ustaz PAS kehulur kehilir,berpenampilan seolah-olah warak sesangat..satu ketika berpeleseran dengan Merz KCX 8 kehulu hilir yg mana suatu ketika dahulu depa nih lah dok pertikai pasal kereta tu,..

Nampak sangat wajah kemunafikan UMNO dan pemimpinnya..tu pun orang melayu Islam suka sayang dok undi UMNO/BN..bukalah mata korang tu....

Itu belum ditagihkan janji Mukhriz dan UMNO utk menghentikan Pembalakan serta merta jika BN menang di Kedah..so bila nak hentikan pembalakan tu..lama dah tunggu..jadi munafik sikit2 dah lah..

PRU akan datang kita sama2 nyahkan UMNO dari sifat2 munafik dan syaitan tu ye..dengan memboikot mereka KATAKAN TIDAK KEPADA UMNO

PRESIDENT PAS MENYESATKAN UMMAT ISLAM MALAYSIA!!!

Presiden PAS.Tuan Guru Haji Hadi Awang  telah menyesatkan sebilangan besar Ummat Islam di negara ini khasnya ahli-ahli dan penyokong PAS,dalam masa yg sama beliau diiktiraf sebagai Ulamak oleh Kesatusan Ulamak Sedunia.

Terkini-Presiden PAS dilantik sebagai Naib Ketua Kesatuan Ulamak Sedunia oleh Syeikh Yusof Qordhowi. !!!! 

Pelik..mana satu yg nak pakai nih?satu masa sesat kata Timbalan Perdana Menteri Malaysia dan satu masa diiktiraf ulamak dunia!!

Ucapan Tahniah dari Admin atas Perlantikan Tuan Guru Haji Hadi Awang  sebagai  Naib Ketua Keasatuan Ulamak Sedunia walaupun UMNO dan pemimpin negara Malaysia kata beliau mengetuai Parti sesat dan bagai lagi...yang sesat paling nyata adalah UMNO..

Satu ketika Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyidin Yasin dalam satu kenyataannya  berkata PAS(parti Islam Semalaysia) iaitu Parti yg di ketuai Tuan Guru Haji Hadi Awang adalah sesat dari ajaran Islam.dari celah mana di cedoknya kesesatan tu,kitab mana satu,takkanlah seorang Timbalan Perdana Menteri dok cedok maklumat dari longkang plak kot..

Untuk pengetahuan korang PAS adalah Parti yang diiktiraf oleh ulama bukan sahaja di Malaysia tapi seluruh dunia  .
Apa yg anda perlu tahu ialah"PAS membawa dasar Islam , Keimanan pada Allah , beriman dengan dosa pahala , syurga neraka . Seluruh kehidupan perlu mengikut hukum syara . Amat malang mereka yang tidak matang berpolitik memilih UMNO/BN yang tidak mendatangkan kebajikan akhirat , hanya berjuang semata2 kerana semangat kebangsaan semata2 dan memperjuangkan kedunian hingga tidak kenal dosa pahala haram halal."


PAS tetap dengan dasarnya memperjuangkan dasar ISLAM walaupun  di serang dari pelbagai penjuru siang dan malam oleh golongan munafik yg bernama UMNO.


Jika Anda sayangkan ISLAM marilah kita bersama-sama menyokong PAS,anda tak perlu menjadi ahli,cukup sekadar menyokong dengan kemampuan yg anda miliki..sekurang-kurang mengundi PAS.